ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
"הבטחות על הקרח"

על מה שוחחו נתניהו ועבאס בשעות הדרמה?

הערב מתפרסם כי אתמול בשעות הצהריים, בשעות המתח של לפני פקיעת המנדט של לפיד, צלצל ראש הממשלה ליו"ר רע"מ ודרש ממנו להפנות גב למחנה השינוי. "כל ההבטחות שלהם על הקרח. אני מאמין בשינוי" | לפי אנשי רע"מ נתניהו הבטיח לעבאס במפורש את ביטול חוק קמניץ

על מה שוחחו נתניהו ועבאס בשעות הדרמה?
מנסור עבאס/בנימין נתניהו צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הסיטואציה הפוליטית בה נמצאת כעת מדינת ישראל לא שונה בהרבה ממה שמתרחש בשנים האחרונות: שום דבר לא גמור עד הרגע האחרון וגם אחרי הרגע האחרון כלום עוד לא סגור.

אמש (רביעי) לאחר יום מתוח ומתיש שכלל שיחות צפופות וחילוקי דעות במספר נושאים, הצליח יו"ר יש עתיד לפיד להודיע לנשיא ריבלין כי "עלה בידו להרכיב ממשלה". אך בזאת לא תמה המלאכה כיוון שנותרו קצוות פתוחים מול מנסור עבאס וכן הבוקר התרחשה דרמה נוספת שמתחה עוד את עצביהם הרופפים בלאו הכי של אנשי מחנה השינוי כאשר ח"כ ניר אורבך משך את חתימתו מ-61 החתימות שהציגו במחנה השינוי ליריב לוין בדרישה לכנס את המליאה ולהצביע על יו"ר כנסת חדש.

מי שעומד בצד ומחכה לרגע בו יצליח להבקיע גול ולהכשיל את הממשלה המתהווה, הוא ראש הממשלה נתניהו שלא מתכוון לוותר לרגע ומבחינתו כמו תמיד - כל האמצעים כשרים. 

לפי הדיווח הערב של כתבת 'חדשות 12' דפנה ליאל, נתניהו שוחח עם עבאס אמש בשעות הצהריים וניסה לשכנעו להפנות גב למחנה השינוי. לפי ליאל, הטיעון של ראש הממשלה היה שרק איתו יוכל עבאס לקדם את הנושאים החשובים לחברה הערבית. 

"אני היחיד שיכול להוביל את זה, כל ההבטחות שלהם על הקרח. אני מאמין בשינוי, אני רוצה לעשות את זה איתך", כך נתניהו למנסור עבאס.

עוד ניסה נתניהו לשכנע את יו"ר רע"מ ואמר: "אני היחיד שיכול לפתוח דף חדש עם החברה הערבית. המעמד שלי והעובדה שהממשלה שלי תהיה ימנית תאפשר לי לעשות דברים שהם לא יוכלו להרשות לעצמם לעשות".

ברעם טוענים שהועברה אליהם גם הבטחה מפורשת לבטל את חוק קמיניץ,  מה שלא הובטח להם עד כה בגוש השינוי, אך בליכוד מכחישים וטוענים שההבטחות היו כלליות.

מנסור עבאס בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד