ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
"חייבים לקבל אותו - הוא יוצא דופן"

המשלחת סיפרה לרבי מויז'ניץ פרטים על ה'יחידות' אצל הרבי

משלחת רבני חב"ד שהגיעה להזמין את הרבי לסיום מחזור לימוד הרמב"ם שתתקיים בעוד כשבועיים, שמעו ממנו על ביקורו אצל הרבי מליובאוויטש זי"ע לפני 37 שנים | 'בחדרי חרדים' עם השיחה המרתקת המלאה

המשלחת סיפרה לרבי מויז'ניץ פרטים על ה'יחידות' אצל הרבי
משלחת חב"ד אצל הרבי מויז'ניץ צילום: באדיבות המצלם

במהלך ביקור של משלחת רבני חב"ד במעונו, הרחיב האדמו"ר מויז'ניץ על ביקורו אצל הרבי מליובאוויטש זי"ע בשנת תשד"ם. אז הורה הרבי מליובאוויטש לנוכחים לצאת מהחדר ונשאר עם הבנש"ק הצעיר ל"יחידות" במשך שעה ארוכה.

המשלחת הגיעה להזמין את האדמו"ר מויז'ניץ למעמד סיום מחזור לימוד הרמב"ם, בשילוב ציון שנת הארבעים ליסוד התקנה ע"י הרבי מלובאוויטש זצ"ל, אשר יתקיים בי"א תמוז הקרוב בברכת הסולטן בירושלים. 

בעלון ההויף של ויז'ניץ סופר השבוע כי אחד מחברי המשלחת, הרב חיים יעקב ליבוביץ, סיפר בביקור כי המזכיר של הרבי מליובאוויטש, החסיד רבי לייבל גרונר ז"ל, גילה פרטים סביב "יחידות" זו עם הרבי מויז'ניץ.

לפי עדותו של המזכיר, טרם הביקור חשבו אנשי הבית כי הרבי מליובאוויטש זצ"ל לא יסכים לקבל את הבנש"ק מויז'ניץ ל'יחידות', כי היה זה אחרי מספר שנים שהרבי מליובאוויטש לא קיבל אנשים ל'יחידות', אבל הללו הופתעו מאוד כאשר הציגו לרבי את בקשתו של בן האדמו"ר מויז'ניץ להגיע ל'יחידות'. הרבי התבטא מיד: "חייבים לקבל אותו - הוא יוצא דופן".

בקודש פנימה.

הרב ליבוביץ אמר כי ר' לייבל לא נתן לו רשות לפרסם את הדברים, אבל כעת אחרי פטירתו הוא מצא לנכון לומר את הדברים, מכלי ראשון.

מדוע לא עורכים את הסיום ביום היארצייט?

האדמו"ר מויז'ניץ אמר לחברי המשלחת כי לא יוכל להשתתף בסיום כי הוא מתעתד לצאת למנוחה בחו"ל מספר ימים לפני קיום האירוע, אך התעניין מדוע לא מקיימים את המעמד ביום ההילולה של הרבי מליובאוויטש שחל בג' תמוז.

הרב ליבוביץ ענה כי הרבי מלובאוויטש זצ"ל הורה בשעתו לחגוג את הסיום בציון הרמב"ם, ולקיים את האירוע ברוב עם, עם כלי זמר, בימים הסמוכים. "בחרנו לקיים את המעמד ביום י"א תמוז, יום נשגב כידוע. (היום בו החל האדמו"ר הריי"צ מליובאוויטש זצ"ל להניח תפילין, בהיותו בן 11 שנים)", אמר הרב ליבוביץ.

האדמו"ר מויז'ניץ סיפר לחברי המשלחת על ביקורו אצל הרבי מליובאוויטש זצ"ל: "זכיתי להיות ביחידות אצלו במשך כשעה. היה זה ביום ג' פרשת וארא תשד"ם. בתחילת השיחה השתתפו הנוכחים, ואחרי עשרים דקות הורה לקהל לצאת מהחדר ונותרתי ביחידות עם הרבי במשך שעה ארוכה. כל השיחה הייתה נסובה על כלל ישראל, ולא בעניינים אישיים בכלל. זה היה כל מהותו של הצדיק הזה".

הרבי מויז'ניץ רבני חב"ד הרבי מלובביץ'

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד