ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
ויהי לפלא

"הפתק" שהסעיר את החסידים בחתונה

שיחת היום בחסידות צאנז היא סיפורו של פתק שנמסר בעת המצווה טאנץ מהרבי לחתן הבנש"ק מצאנז ובעיקר תוכנו. 'בחדרי חרדים' עם הסיפור המלא

"הפתק" שהסעיר את החסידים בחתונה
החופה בחצר צאנז צילום: משה גולדשטיין

ביום שלישי נחגגה בקרית צאנז בנתניה, שמחת נישואי נכדת הרבי מצאנז. הכלה בת הרב הצעיר של קרית צאנז, הרה"צ רבי יחזקאל שרגא ברוך הלברשטאם, עם החתן יוסף שמואל דוד לייזער, בן הגאון רבי יעקב לייזער, דיין חסידי צאנז באלעד. החתן ממצוייני ישיבת צאנז בחיפה ונחשב ל"עילוי" של רשת ישיבות צאנז.

בימי השמחה התבטא הרבי מספר פעמים על הזכייה שזכו להכניס למשפחה בחור כה עילוי וחבריו יודעים לספר שהבחור גם עילוי בלימוד וגם בהנהגות בין אדם לחבירו ויותר בהנהגות בין אדם למקום, עם מנהגים וחומרות שבד"כ מקוימים ע"י בעלי קבלה ואנשים מורמים מעם.

בעת המצווה טאנץ, כאשר הזמין הגראמער ר' ישראל שטרן מלונדון, את החתן לרקוד עם הכלה, לפתע הוציא הרבי מהכיס "קוויטל" שהגיש הגבאי כמה דקות קודם מחסיד שנצרך לישועה, הרבי חתך את החלק הריק שבו וביקש עט. הרבי כתב כמה מילים, קיפל את הדף וקרא לאחד מנכדיו שייגש לחתן ויתן לו זאת. ולחסידים תעלומה...

ל'בחדרי חרדים' נודע כי היום הצליח אחד מחברי החתן לבקש ממנו לראות את הפתק שהפך לשיחת היום בין החסידים, החל מעצם הדבר הנדיר שהרבי יכתוב פתק לחתן לפני שרוקד מצווה טאנץ... אותו חבר הספיק לצלם את הדף ותוכנו החל להסתובב בין החסידים: "העיקר לאוקמי שכינתא מעפרא", "לשמח את המקום".

החסידים עמם דיברנו מפרשים לדעתם את תוכן הפתק, שמדובר בכוונה אותה ביקש הרבי שהחתן יכוון בשעת הריקוד.

אמש (יום רביעי) נערכה שמחת שבע ברכות ייחודית ללומדי כולל ש"ס שסיימו ונבחנו על קי"א סימנים שו"ע יור"ד חלק א' וקיבלו תעודות יורה יורה.

וכן אברכי כולל ש"ס, שם לומדים מאות תלמידי חכמים מופלגים מכל העדות והחוגים בקרב הציבור כשמידי חודש נבחנים הם על 70 דף גמרא, רש"י ותוספות כשמידי 3 חודשים יש חזרה ואז חומר הלימודים לאותה חודש הוא 70 דף כפול 3, שהם 210 דף.

במהלך דברות הקודש שנשא הרבי בשבע ברכות ציין הרבי שוב את החתן העילוי שלא רק בכולל ש"ס יצטיין, אלא בעז"ה פקיעה שמייה בעולם התורה.

חסידות צאנז

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד