י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
ראש הממשלה המיועד מנסה להרגיע

נפתלי בנט שובר שתיקה: "ליברמן התחייב שלא תהיה פגיעה בחרדים"

לאחר שבועות ארוכים שבהם מיעט להתראיין והפר את כל הבטחות הבחירות שלו, ראש הממשלה המיועד בנט, שובר שתיקה, ומתייחס בין היתר לטענות באשר לשיתוף הפעולה שלו עם ליברמן: "זאת לא ממשלה נגד החרדים" | על הביקורת מימין: "יודע שהרבה מהמצביעים שלי כואבים"

נפתלי בנט שובר שתיקה: "ליברמן התחייב שלא תהיה פגיעה בחרדים"
בנט בראיון לחדשות 12 צילום: מתוך שידורי ערוץ 12

ראש הממשלה המיועד נפתלי בנט שובר הערב (חמישי) שתיקה ארוכה מאז סיום מערכת הבחירות, ובראיון לעמית סגל ב'חדשות 12' הוא מנסה להדוף את הביקורת ולהצדיק את המהלך הדמרטי שיביא לקץ שלטונו של בנימין נתניהו אחרי תריסר שנים ברצף.

"לגבי נושאי החרדים - המפלגות החרדיות לא חלק מהממשלה", אמר בנט בראיון ל'חדשות 12' וציין, "כל מי שרוצה מוזמן, הם בחרו להדיר את עצמם, וזו זכותם. הממשלה הזאת לא תתעמר ולא תפגע באף אחד".

בנט המשיך ואמר: "זאת לא ממשלה נגד המתיישבים, נגד החילונים, נגד החרדים ולא נגד הערבים. ליברמן נתן את מילתו לי, לגדעון וללפיד שלא תהיה פגיעה בחרדים. אם יהיה קיצוץ בכל התחומים - בסדר".

 

"אין פגיעה ספציפית מול החרדים. הציבור החרדי משווע לצאת גם הוא מהבוץ, להקים יותר בתי ספר ממלכתיים ולתת יותר אפשרויות עבודה", טען.

בנוסף, ראש הממשלה המיועד התייחס לטענות כלפיו על הפרת הבטחות הבחירות שלו והתגונן: "הכי קל אחרי הבחירות להתבצר בכל הבטחה – אם כולם עושים את זה לא קמה ממשלה, וזה קרה ארבע מערכות בחירות. אתה מקבל על זה מחיאות כפיים וזה הכי קל".

"ההבטחה הליבתית בבחירות האלה הייתה להוציא את ישראל מהכאוס", טען יו"ר 'ימינה' והמשיך, "הייתי המפלגה היחידה שלא הייתה 'רק ביבי' או 'רק לא ביבי', ושילמנו על זה מחיר אלקטורלי כבד. הבנתי שאם ניצמד לדברים האלה, לא נוציא את המדינה מהכאוס".

"אני יודע שהרבה מהמצביעים שלי כואבים, ואני מקבל את הביקורת בהבנה. חלק מאוד שמחים, חלק כועסים, הרוב מבולבלים. אבל אני מבדיל ביניהם לבין המכונה של הצמד חמד נתניהו וסמוטריץ' שפשוט מוציאה שקרים ללא הפסקה", תקף.

הוא המשיך והסביר: "אנשים נפגעו, והדבר היחיד שאני יכול להגיד להם זה מה שאמרתי למשפחה בשבת לפני ההחלטה: אמרתי לילדים שלי שאבא שלכם הולך להיות האיש הכי שנוא במדינה. אבל הסברתי להם שאני עושה את זה בשביל המדינה שלהם".

"ניר ואני מכירים כבר הרבה שנים, אנחנו חברים אישיים וגם חברים לדרך", התייחס להתלבטות של אורבך, והמשיך, "ישבנו יחד כמעט 3 שעות היום, אני לא מעלה על דעתי שהוא יפנה לי גב".

"אני מקווה שבעוד 10 ימים תקום ממשלה חדשה, שתשים סוף לתקופה רעה מאד בישראל. זה הולך להיות קשה, נראה לחצים מאד כבדים על כל ח"כ ואיומים פה ושם, אבל אני מאמין שבנחישות של כל חברי הקואליציה נוכל לעשות את זה", סיכם.

נפתלי בנט עמית סגל מפלגת ימינה ממשלת בנט לפיד ראיון מיוחד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 38 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד