כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
פרסום ראשון

חברי הכנסת שיחזיקו בווטו בנושאי דת בקואליציה

יש על מי לסמוך? בקואליציה המתהווה עדיין לא השלימו את סעיפי ההסכמים ולכן הם עדיין לא פורסמו מחשש שיעוררו סערה ויצליחו לפורר את הממשלה. אולם ל'בחדרי חרדים' נודע בינתיים כי שני חברי כנסת ממפלגת 'ימינה' קבלו זכות וטו בנושאי דת ומדינה וללא הסכמתם לא יעברו חוקים בעייתיים

חברי הכנסת שיחזיקו בווטו בנושאי דת בקואליציה
כסאות של ח"כים במליאת הכנסת. אילוסטרציה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בגוש השינוי מודים היום (חמישי) כי לא כל ההסכמים גובשו באופן סופי, אך נראה כי לא באמת היו התעקשויות בנושאי הדת שצפויים להיות ברוח רבני צהר, עם זאת הרע במיעוטו הוא ששני חברי מסיעת 'ימינה' יחזיקו בזכות וטו בנושאי דת ומדינה.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי חברי הכנסת איילת שקד וניר אורבך יהיו היחידים שיחזיקו בזכות ווטו בנושאי חקיקה בתחום דת ומדינה, כך שחוקים שלא יקבלו הסכמה גורפת ואת הסכמת השניים לא יתקדמו לחקיקה.

הסעיף הזה שולב בהסכמים הקואליציוניים שטרם הושלמו סופית, כאשר שאר הסעיפים בנושאי דת טרם התבהר. חברי גוש הימין שנחשפו לסעיפים שומרים על כל הפרטים קרוב לחזה ומסרבים לחשוף אותם לציבור מחשש שיגרמו לפיצוץ לפני השבעת הממשלה.

על פי החוק, 24 שעות קודם השבעת הממשלה נדרשים ראשי הממשלה להניח את ההסכמים הקואליציוניים על שולחן הכנסת, חשופים לחברי הכנסת ולציבור כולו, ואז יחשפו ההסכמים כולם.

עוד לא ברור האם הגיעו לסיכומים על עניינים כמו מינוי רבני ערים, תחום שיהיה תחת שליטתו של השר לשירותי דת המיועד ח"כ מתן כהנא, כמו כן לא ברור נכון להערב, האם הגיעו לסיכום על מינוי הרבנים הראשיים לישראל שאמורים להיבחר במהלך הקדנציה הנוכחית אם זו תשלים את ימיה ויכהנו במשך עשור שנים קדימה.

ממשלת בנט לפיד איילת שקד ניר אורבך דת ומדינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד