י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
קשר יהודי

שלושים לאסון מירון: עשרות אלפי נשים התאחדו

מאות משתתפות לצד למעלה מעשרת אלפי נשים השתתפו בכנס מיוחד של 'קשר יהודי' | "כנס כזה, שכולו רוממות וחיזוק ורגש יהודי וקדוש ה' אמיתי - לא היה כאן אף פעם"

שלושים לאסון מירון: עשרות אלפי נשים התאחדו
ר"ע ירושלים משה ליאון צילום: באדיבות המצלם

נשים חרדיות, חילוניות, וכל הסקאלה שביניהם מכל רחבי הארץ, סיכמו היום (חמישי) בהתרגשות את אירוע קשר יהודי ששודר אתמול מבנייני האומה. "כנס כזה, שכולו רוממות וחיזוק ורגש יהודי וקדוש ה' אמיתי - לא היה כאן אף פעם" אמרה אחת המשתתפות.

באולם עצמו ישבו 400 בנות משפחה של קדושי מירון. ההוד שאפף אותן מתוך האבלת, הדיבוק חברים והקריאה המהדהדת שלהן "לעשות משהו" לא השאיר אף אחד אדיש. אליהן הצטרפו בלבבות שהלמו בקצב אחיד, 10,000 צופות בשידור חי. נשים יהודיות מכל המגזרים, התלבושות והזרמים, אלה שלב חם פועם בהן והן רוצות לקחת את המילים היפות על חיזוק ואחדות צעד קדימה ולעשות מעשה.

במהלך הכנס, שהתקיים בשיתוף עיריית ירושלים במלאת 30 יום לאסון מירון, הובאו דברי הרב אביגדור חיות, אביו של הנער הצדיק ידידיה ז"ל, שהפציר במשתתפות להפסיק עם הפלגנות והכיתתיות ולקחת חלק במאמץ לאחד מחדש את העם.

פאנל מיוחד של אמהות צדקניות גיבורות ששכלו את בניהן באסון - הרים את המשתתפות כולן מעל הקרקע ומילא אותן ברצון לגדול ולהיעשות טובים יותר.

ב'קשר יהודי' הציגו למשתתפות את התשובה לשאלה- איך עושים אחדות ולא רק מדברים עליה. והראו איך עובד מיזם החברותות של קשר יהודי בפועל. חילונים וחרדים שמחוברים בקשרי חברותא כבר תקופה, סיפרו בהתרגשות גדולה על התרומה האדירה של הקשר הזה לחיים שלהם. על המתנות שהקשר מזרים לחיים שלהם. על האחדות שבונה עולמות.

הרבנית ימימה מזרחי הצליחה "להתעלות אפילו על עצמה" היא דברה היישר אל הלבבות השבורים של משפחות מירון ולימדה ברגש עצום, איך התורה מדריכה אותנו להתמודד עם שבר שכזה, ומאיפה שואבים כוחות.

את הערב ליוו בשירת נשמה מדהימה ונוגעת הזמרות ציפורה איבגי ויעל כליפא, שבדואט מפעים הרימו את האווירה לשמים. עין לא נשארה יבשה באולם, וגם מאחורי המסכים בבתים, זלגו הדמעות בלי מעצור. הלבבות נפתחו. כולם רוצים להתחבר גם. לקום ולעשות, לקחת חברותא ולתת משלהם לא שנראה קצת אחרת.

אסון מירון תשפ"א כנס נשים נשים חרדיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד