י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
עורר סערה

בכיר ב'גוגל' פרסם פוסט נוראי וסופג מתקפות

ראש 'אסטרטגיית הגיוון' של גוגל נמצא תחת אש, בעקבות פוסט שפרסם בבלוג שלו בשנת 2007, בו כתב כי ליהודים יש "תיאבון שאינו יודע שובע למלחמה ולהרג", ו"חוסר רגישות לסבלם של אנשים", חברת גוגל והבכיר התנצלו על הדברים

בכיר ב'גוגל' פרסם פוסט נוראי וסופג מתקפות
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה צילום: unsplash

קמאו בוב, בכיר ב'גוגל', פרסם משפטים נוראיים ב-30 בנובמבר 2007, באותם ימים הוא פרסם מספר פוסטים עם הכותרת "אם הייתי יהודי" כשהיה עמית מחקר בטכנולוגיה באוניברסיטת ג'ורג'יה בארה"ב.

הוא תיאר את דעתו על היהודים, וכתב "איך צריכים לראות את הסכסוך במזרח התיכון" כשהוא תוקף את ישראל בגלל עזה ולבנון באותה תקופה. "אם הייתי יהודי הייתי מודאג מתאבוני שאינו יודע שובע למלחמה ולהרג להגנה על עצמי" כתב. הוא הוסיף כי "הגנה עצמית היא ללא ספק אינסטינקט, אך הייתי חושש מחוסר הרגישות הגובר שלי לסבל של אחרים".

בוב, בוגר בית הספר התיכון מידווד בברוקלין, הטיח מילים חריפות נגד ממשלת ישראל, וטען כי "יש להעניש את היהודים בגלל פעולות המדינה שלהם" ואמר כי "אחרי הסבל שסבלו היהודים במיוחד בשואה, צריך להביא אותם עם יותר חמלה אנושית לאחרים". כך דווח ה'ניו יורק פוסט'.

"אם הייתי יהודי היום, הרגישות שלי היתה מתייסרת, הייתי מתקשה יותר ויותר להרגיע את עצמי על הסבל שעבר העם היהודי ואת התיאבון שאינו יודע שובע לאלימות נקמנית של ישראל מולדתי" כתב.

"לא מבין את אלה שתומכים בהפצצת לבנון, או תומכים בלשחוט את העם הלבנוני ולהשמיד את ביירות כנקמה על חטיפתם של כמה חיילים", המשיך בוב.

"לא הייתי מצליח להבין את הרעיון של ענישה קולקטיבית, ניתוק גז, חשמל ומים מהתושבים בעזה משום שהם תוקפים את ישראל שנלחמת נגדם. זה יהיה רע לצפות בטנקים ישראלים העוטים את מגן דוד דוהרים ברמאללה והורסים בניינים ושוברים את הכל", הוסיף.

בוב ספג ביקורת קשה ביום רביעי על דבריו ב-2007, מייקל דיקסון, מנכ"ל ארגון 'סטאנד וויז אס' Stand With Us, הנלחם באנטישמיות, הגיב בסדרת ציוצים.

"חיפשתי 'אנטישמיות' ו'צביעות'. הנה מה שמצאתי. ראש המגוון של 'גוגל' אמר שליהודים יש תיאבון שאינו יודע שובע למלחמה", כתב, "האם גוגל בדקה עליו לפני קבלת התפקיד? הוא לא מתאים לתפקיד הזה", הוסיף.

דיקסון כתב כי בוב עשה מעשה "מקומם, ואנטישמי" הוא ציין כי "השוואות בין פעולות הנאצים ליהודים, זה להציג את היהודים כצמאי דם". ארגון זכויות האדם היהודי 'מרכז שמעון ויזנטל' צייץ בטוויטר: "גוגל חייבת לפטר את האנטישמית קמאו בוב".

בוב עצמו הגיב לפרסם: "תן לי קודם כל להתנצל, מה שכתבתי אפיין באופן גס את כל הקהילה היהודית. מה שנועד לביקורת על פעולה צבאית מסוימת, הפכה לאנטישמיות ודעות קדומות. אני חושב שכולנו יכולים להסכים, אין פיתרון קל למצב הזה, האופן בו ביטאתי את דעותיי על הסכסוך ההוא היה פוגעני, וכל זה לא משנה או מתרץ את המילים שכתבתי, אבל אני מצטער עליהם מאוד."

מחברת 'גוגל' נמסר: "אנו מגנים באופן חד משמעי את הפוסטים של חבר בצוות הגיוון שלנו שגרמו לכאב עמוק לבני הקהילה היהודית שלנו, פוסטים אלו פגעו ללא עוררין, הכותב התנצל".

'גוגל' הודיעה כי הבכיר יעבור למשרה אחרת, ולא ימשיך במשרה הנוכחית.

גוגל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד