י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
אין לו לאן לחזור

סקר 'דיירקט פולס': בסיס התמיכה של נפתלי בנט כמעט ונמחק לגמרי

סקר של דיירקט פולס שפורסם הבוקר שאל את תומכי 'ימינה' מה דעתם על המהלך הפוליטי מרחיק הלכת שעשה נפתלי בנט. לפי הסקר, בסיס התמיכה של בנט נמוג כמעט לחלוטין ולמעשה אין לו לאן לחזור בקונסטלציה הנוכחית | כמה מהם יצביעו לו שוב, ומה הם חושבים על רע"מ?

סקר 'דיירקט פולס': בסיס התמיכה של נפתלי בנט כמעט ונמחק לגמרי
נפתלי בנט צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

המהלך הדרמטי שביצע נפתלי בנט מפצל את אנשי הימין. חלקם לא רוצים את נתניהו ומוכנים לצעד מרחיק הלכת שעשה, אחרים, על-אף חוסר חיבתם לראש הממשלה ב-13 שנים האחרונות, רואים את שיתוף הפעולה של בנט עם השמאל ורע"מ כצעד מסוכן שעלול להמית אסון על הימין הישראלי.

שלמה פילבר מסביר כי כבר עשרות שנים מפלגות מרכז מנסות להוות לשון מאזניים ולרשת את תפקיד ראש הממשלה, כך ניסה ליברמן אחרי מלחמת לבנון השנייה וכישלונו של אולמרט בעשור הראשון של המאה הנוכחית, וכך גם יאיר לפיד שהתמקם גבוה בסקרים לאחר כישלונו של הרצוג ומפלגת העבודה, אך מעמדו התערער כאשר נכנס לתמונה הרמטכ"ל לשעבר בני גנץ.

הצעד שעשה נפתלי בנט הוא מתוחכם והיסטורי, הוא הצליח לכבוש את הנהגת המדינה מתוך מפלגת נישה קטנה במיוחד שאינה מייצגת את אחד משני הגושים הגדולים במערכת הפוליטית בישראל.

פילבר מפרסם סקר של 'דיירקט פולס' שנערך בקרב תומכי 'ימינה' ופורסם הבוקר ב'מקור ראשון' ובו הם נשאלו מה דעתם על המהלך הדרמטי שביצע בנט. 

לפי הסקר, רק 35 אחוזים מהם יצביעו לבנט שוב, 12 אחוזים מתלבטים, והשאר כבר עברו למפלגות ימין אחרות.

60 אחוזים מתומכי 'ימינה' חושבים שלא ראוי להסתמך על קולות המפלגות הערביות בהקמת ממשלה, ורק 46 אחוזים מצדיקים את חתימתו על ההסכם הקואליציוני בנסיבות הנוכחיות ולאחר שלהבנתם מיצה ניסיונות להקים ממשלת ימין. השאר, 53 אחוזים, חושבים שאסור היה לו להצטרף לממשלה הזו בשום מצב.

פילבר מסכם: אם לשפוט לפי מקרי עבר בפוליטיקה, הציבור הרבה פחות סלחן לפוליטיקאים שאכזבו. אהוד ברק הוא הדוגמה המובהקת ביותר.

ב'מקור ראשון' שנחשב לעיתון שתמך מאד בנפתלי בנט, מעבירים עליו ביקורת נוקבת, ולצד הסקר נכתב: "בוחרי ימינה נתנו לבנט ושקד קרדיט במשך שמונה שנים כדי שיקימו בית פוליטי חדש לציונות הדתית; אבל בנט ראה בימינה יותר מכל דלק סילוני נתיק, שאמור לתת לטייס את התנופה להגיע ליעד, ואחרי שמילא את משימתו מושלך לצידי הדרך".

המדגם נערך על ידי שלמה פילבר וצוריאל שרון באמצעות Direct Polls LTD עבור מקור ראשון, בתאריך 3 ביוני 2021, באמצעות מערכת דיגיטלית בשילוב פאנל, בקרב 518 משיבים בוגרים (18+) מצביעי מפלגת ימינה בבחירות מרץ 2021. טעות הדגימה הסטטיסטית 3.8%+- בהסתברות של 95%.

מכון הסקרים דיירקט פולס נפתלי בנט מפלגת ימינה שלמה פילבר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד