ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
העביר מסר שונה

מנסור עבאס התראיין לכלי תקשורת ירדני: "חלק מהעם הפלסטיני"

לכבוד החתימה על ההסכם הקואליציוני עם גוש השינוי יו"ר רע"מ העניק ראיון לכלי תקשורת ירדני ואמר דברים שונים ממה שהוא אומר לכלי תקשורת ישראליים. "ציבור ערבי פלסטיני – שאנשיו הם אזרחי ישראל, וחלק מהעם הפלסטיני שלנו"

מנסור עבאס התראיין לכלי תקשורת ירדני: "חלק מהעם הפלסטיני"
מנסור עבאס צילום: דוד כהן, פלאש 90

יו"ר רע"מ מנסור עבאס העניק ראיון לכלי תקשורת ירדני ואמר שם דברים שונים מאלה שהוא משמיע לאוזן הישראלית.

עבאס, אמר כי אין בעיניו הבדל בין בנט ולפיד לבין הימין לשמאל בישראל: "אנו לא מבדילים בקשת הפוליטית הציונית בין ימין ושמאל - הם כולם משרתים את הפרויקט שלהם, את המדינה שלהם, ההבדלים ביניהם הבדלים לא גדולים".

במענה לשאלת המראיין בראיון שנתן אתמול לערוץ הירדני "אל-ממלכה": נשאל עבאס "האם בנט ולפיד – האחד גרוע מהשני?", עבאס השיב כי אחרי שמפלגתו המליצה על גנץ אך ראתה שהלך לממשלת ימין, הוא הבין כי אי אפשר לסמוך על השמאל ועל ההבדלים בין הימין לשמאל, ולכן יש לפעול מול כל הקשת הפוליטית בישראל: "הוכחנו שאנחנו כוח מדיני ערבי עצמאי. וזה נתן לנו הזדמנות להשפיע על הימין", אמר.

עבאס הדגיש במהלך הריאיון כי הוא ואנשיו לא ישראלים אלא חלק מ"ציבור ערבי פלסטיני – שאנשיו הם אזרחי ישראל, וחלק מהעם הפלסטיני שלנו".

עבאס נשאל גם מהם הקווים האדומים של תנועתו וכיצד הוא מגיב לטענות נגדו ולפיהן הוא ביצע מעשה של בגידה והשיב כי "זהותו ברורה והוא עושה את המוטל עליו בכל הנוגע לסוגיית עמנו הפלסטיני: אנו תומכים באל-אקצא, שומרים על המסגד, משקיעים בפיתוח בירושלים במטרה לבסס את אנשינו שם".

עבאס הוסיף כי "כאזרחים בפלסטין שנולדו למציאות הזו, אנו מתנהלים ומנהלים את המדיניות שלנו לפי המציאות הזו. לעולם לא נוותר על ביסוס רגלינו בארץ ובמולדת שלנו", אמר.

בעניין השתתפות מפלגתו בקואליציה אך לא בממשלה אמר כי רע"מ פועלת "לנצל את הכלים של המנגנון הפרלמנטרי בישראל כדי להיות גורם משפיע מבלי לשאת באחריות ההשתתפות בממשלה באופן ישיר".

הראיון תורגם על ידי עומרי חיים מכאן 11.

ירדן מפלגת רע"מ מנסור עבאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד