כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
ומה דעתם על עבאס?

חמאס והפלסטינים מגיבים ל"קואליציית הטלאים"

"אין הבדל": הפלסטינים מגיבים להסכם הקואליציה המתגבשת בימים אלו וערוכה להשבעתה ככל הנראה כבר בשבוע הבא | בחמאס מתייחסים ליו"ר רע"מ ובאל ג'זירה מדברים על ממשלה ימנית לא פחות מזו הנוכחית

חמאס והפלסטינים מגיבים ל"קואליציית הטלאים"
לפיד ובנט לאחר ההסכם צילום: באדיבות המצלם

חמאס נגד מנסור עבאס: בכיר חמאס בחו"ל, מוסא אבו מרזוק, כתב היום בתגובה על ההשתתפות של רע"מ בממשלה החדשה כי עבאס מייצג רק את עצמו: "הוא חיפה על תבשיל מצחין שמרעיל את הניצחון של בני עמנו בתוך ישראל בעבור ירושלים ומסגד אל-אקצא"

בתוך כך, רבים מהפלסטינים ספקנים שיחול שינוי לטובתם בממשלת ישראל בעקבות הניסיונות להקים ממשלה חדשה. הפלסטינים מאמינים כי "הממשלה החדשה עשויה ככל הנראה להמשיך באותו סדר יום ימני".

רשת אל ג'זירה מדווחת, כי רבים מהפלסטינים בגדה המערבית ובעזה לא מאמינים כי יחול שינוי לטובתם בממשלת ישראל המתגבשת, ואמרו כי "המנהיג הלאומני שיחליף את ראש הממשלה בנימין נתניהו עשוי ככל הנראה להמשיך באותה סדר יום ימני".

אל ג'זירה מציינת כי "נפתלי בנט, לשעבר ראש ארגון המתנחלים הראשי (יו"ר מועצת יש"ע לשעבר) בישראל בגדה המערבית ובעל בריתו לשעבר של נתניהו, יהיה המנהיג החדש במדינה תחת קואליציית טלאים".

באסם אל-סאלחי, נציג אש"ף אמר כי ראש הממשלה המיועד "הוא לא פחות קיצוני מנתניהו, הוא ידאג להביע עד כמה הוא קיצוני בממשלה", אמר.

אל ג'זירה מדווחת לקוראים, כי "בנט תמך חזק בסיפוח חלקים מהגדה המערבית שישראל כבשה במלחמת 1967" (ששת הימים). גם ארגון הטרור חמאס השולט ברצועת עזה הודיע כי "אין שום הבדל במי שמושל בישראל".

"הפלסטינים ראו עשרות ממשלות ישראליות לאורך ההיסטוריה, מימין, משמאל, במרכז, כפי שהם מכנים זאת. אך כולם היו עוינים בכל הנוגע לזכויות העם הפלסטיני וכולם היו בעלי מדיניות עוינת", כך אמר דובר חמאס חאזם קאסם.

סמי אבו שחאדה, יו"ר מפלגת בל"ד, אמר ל'אל ג'זירה' שהנושא אינו "אישיותו של נתניהו, אלא המדיניות שישראל נוקטת".

"מה שאנחנו צריכים זה שינוי רציני במדיניות הישראלית, ולא באישיות. המצב היה גרוע מאוד לפני נתניהו, וכל עוד ישראל תתעקש על המדיניות שלה, היא תמשיך להיות גרועה אחרי נתניהו. זו הסיבה שאנו מתנגדים לממשלה החדשה".

"אין שום הבדל בין מנהיג ישראלי אחד לשני", אמר אחמד ראזיק עובד ממשלתי בעזה, לסוכנות הידיעות 'רויטרס'. "הם טובים או רעים עבור האומה שלהם. וכשמדובר בנו, כולם רעים, וכולם מסרבים לתת לפלסטינים את זכויותיהם ואת אדמתם".

גם נגד מנהיג רע"מ מנסור עבאס נשמעו קריאות, הוא ספג ביקורת בגדה המערבית ובעזה על כך שהוא חובר עם מה שהם רואים כאויב. "מה הוא יעשה כאשר יבקשו ממנו להצביע על פתיחת מלחמה חדשה בעזה?" אמר בדרי כרם, מעזה. "האם הוא יקבל את זה שהוא יהיה חלק מהרג פלסטינים?".

חמאס אל ג'זירה מנסור עבאס נפתלי בנט יאיר לפיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד