י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
לאחר שספגו איומים

שיבח את צה"ל: מנהל אונר"א וסגנו בעזה הוחזרו ל"התייעצות"

סוכנות האו"ם לפליטים פלסטינים (אונר"א) הודיעה כי היא החזירה את יו"ר הסניף בעזה לאחר שהוא קיבל איומים על התבטאויות בהן שיבח את "התחכום העצום של ישראל בביצוע פגיעות מדויקות" במהלך המלחמה בעזה בחודש שעבר, מילים שהרגיזו את חמאס

שיבח את צה"ל: מנהל אונר"א וסגנו בעזה הוחזרו ל"התייעצות"
ההריסות ברצועת עזה צילום: Atia Mohammed/Flash90

אונר"א, סוכנות סיוע לפליטים פלסטינים, המספקת שירותי בריאות, חינוך ושירותים חיוניים נוספים בעזה ובגדה, הודיעה בסוף השבוע כי היא "מודאגת מאוד מהאיומים שכללו מחאה גדולה מאוד מחוץ למטה עזה" ביום שני האחרון, כך דווחה סוכנות הידיעות AP.

לדברי אונר"א מנהל סניף עזה, מתיאס שמאלה וסגנו, הוחזרו למטה אונר"א במזרח ירושלים לצורך "התייעצויות". הסוכנות פרסמה כי יש דיווחים בתקשורת הפלסטינית על כך שפלגים פלסטינים הכריזו על שמאלה וסגנו כ'פרסונה נון גרטה' בעזה (אישיות לא רצויה) אך לדבריה לא קיבלה שום הודעה רשמית על כך.

חמאס זעם על ראיון שנתן לערוץ 12 בחודש שעבר, שם נשאל שמאלה על טענותיהם של גורמים ישראלים כי תקיפות אוויריות שבוצעו במהלך המלחמה בת 11 הימים היו "מדויקות מאוד".

"אני לא מומחה צבאי אבל לא הייתי חולק על כך", השיב שמאלה והוסיף כי יש "תחכום עצום" באופן שבו ישראל פגעה במטרות. אך הוא אמר כי חברים אמרו לו כי התקיפות היו "הרבה יותר עוצמתיות בהשפעתן" מאשר בצוק איתן ב-2014. בהמשך הביע שמאלה צער על הדברים ואמר כי "מקרי מוות אזרחיים אינם מקובלים".

אך דבריו הופצו באופן חזק בתקשורת הישראלית וברשתות החברתיות בעיקר של הפלסטינים, ועוררו זעם בקרב הפלסטינים, ומחשש לחייו ולחיי סגנו, הם הוחזרו לירושלים לצורך "התייעצות".

אונר"א עזה חמאס צה"ל איומים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד