ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
הנשיא זועם

מבוכה לאמריקאים: חיילים עם נשק שלוף השתלטו על מפעל בבולגריה • צפו

בתרגיל רב לאומי בהובלת צבא ארה"ב שנערך בבולגריה נדרשו הלוחמים להשתלט על בסיס צבאי סמוך | בטעות שעדיין לא התבררה, פלשו החיילים למפעל שמן זית והשתלטו עליו | אחד העובדים כמעט ולקה בליבו | צפו

מבוכה לאמריקאים: חיילים עם נשק שלוף השתלטו על מפעל בבולגריה • צפו
החיילים במפעל צילום: מתוך הסרטון

אחד העובדים במפעל הבולגרי לייצור שמן זית, כמעט לקה בלבו כשראה חיילים במדי הסוואה, חמושים מכף רגל ועד קדקוד פושטים על המפעל עם נשק שלוף, ומאיימים לירות במי שייקרה בדרכם. שאר העובדים לא נכחו במקום באותה שעה, והמחזה המבעית נחסך מהם. אחרי זמן מה התבררה הטעות.

החיילים האמריקאים שהיו בעיצומו של תרגיל במסגרת שירותם בברית נאט"ו, קיבלו משימה להשתלט על בסיס סמוך של צבא הונגריה, כחלק מהתרגיל, בטעות פלשו למפעל שחשבו אותו לחלק מהבסיס. האמריקאים התנצלו מעומק לבם, והממשל אף פרסם הודעה.

נשיא בולגריה פרסם גם הוא הודעה זועמת על התקרית המקוממת, ומנהל המפעל שלשטחו פלשו החיילים, הבהיר כי הוא יממש את זכותו ויתבע את צבא ארה"ב בבית המשפט הבולגרי בגין חדירה לשטח פרטי תחת איומי נשק, והפחדתו של העובד ששהה במקום.

התרגיל היה רב לאומי בהובלת צבא ארה"ב שנערך ברחבי אסטוניה, בולגריה ורומניה והשתתפו בו יותר מ-7,000 צנחנים מעשר מדינות חברות בנאט"ו.

הטעות קרתה ב-11 במאי, אז נכנסו כאמור, חיילים אמריקאים ופינו מבנה ליד שדה התעופה שלדעתם היה חלק משטח האימונים, אך התברר כי הוא שייך לאזרחים בולגרים המפעילים עסק פרטי.

נשיא בולגריה, רומן רדב, אמר כי "בהחלט לא מקובל שהחיים והרוגע של אזרחי בולגריה נמצאים בסכנה מצד יחידות צבאיות, אם הם חלק מהכוחות המזוינים הבולגרים או הזרים". משגרירות ארה"ב בבולגריה נמסר, "אנו בוחנים את סיבת הטעות הזו", נמסר בהצהרת השגרירות. "אנו ניישם נהלים קפדניים כדי להגדיר בבירור את תחומי ההדרכה שלנו ולמנוע סוג כזה של אירועים בעתיד".

בולגריה ארה"ב צבא ארצות הברית מפעל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד