י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
עטרה למלך

המשגיח וראש הישיבה לילדי הקירוב: "אתם קדושים וטהורים"

גדולי ישראל המשגיח הגה"צ רבי חיים וואלקין והגר"ח פיינשטיין הגיעו למעמד כבוד התורה בראשון לציון יחד עם אברכי הכוללים של 'כנסת ישראל' וילדי 'שובו'. סיקור ותיעוד מיוחד

המשגיח וראש הישיבה לילדי הקירוב: "אתם קדושים וטהורים"
הגר"ח וואלקין והגר"ח פיינשטיין בסיום הש"ס של שובו צילום: באדיבות המצלם

 ראשון לציון לבשה חג השבוע כאשר גדו"י נשיא רשת שובו בישראל המשגיח הגה"צ רבי חיים וואלקין והגאון רבי חיים פיינשטיין ביקרו בביה"ס שובו בעיר וחיזקו את התלמידים, ההורים, וצוות ההוראה.

גדולי ישראל הגיעו למעמד כבוד התורה במסגרת לימוד הש"ס 'עטרה למלך' של תלמידי שובו ברחבי הארץ, לימוד התלמידים מתקיים בחברותות במהלך השנה עם אברכי הכוללים של כנסת ישראל בראשות הגאון רבי יעקב קניג ביחד עם תלמידי בתי הספר של רשת שובו ברחבי הארץ, כשמלבד התועלת בלימוד עצמו אף נוצר במקרים רבים קשר ייחודי בין האברכים לתלמידי שובו המשפיע גם על בתי התלמידים.

במהלך השנה זכו תלמידי שובו יחד עם רבני הכוללים לסיים את הש"ס כולו לזכר מייסד רשת שובו הגר"א הכהן פאם זצ"ל כשמעמד סיום הש"ס של אלפי תלמידי שובו נערך בביתו של שר התורה הגר"ח קנייבסקי.

כעת, לאור ההצלחה האדירה ולבקשת התלמידים, הוחלט על המשך מערך הלימוד המיוחד של תלמידי שובו ורבני הכוללים של כנסת ישראל כלימוד קבוע בס"ד.

במסגרת לימוד תלמידי שובו ורבני הכוללים נערך מעמד כבוד התורה בשובו ראשל"צ בראשות גדולי התורה הנהלת רשת שובו ראשי הכוללים של כנסת ישראל ואישי ציבור, המעמד המרומם הונחה בטוב טעם ע"י הגאון רבי חיים ברונר, מראשי מוסדות כנסת ישראל המנהל את מערך לימוד רבני כנסת ישראל ותלמידי שובו, אשר התייחס בדבריו לנחת המיוחד שיש לקב"ה מלימוד תלמידי שובו, ואת ההערכה הרבה שיש לגדולי ישראל כלפי המפעל העצום הזה, הרב ברונר העלה על נס את שיתוף הפעולה הפורה עם הנהלת רשת שובו, אשר כל שאיפתם היא להגדיל ולהוסיף באור התורה.

בהתרגשות נשמע משאו של נשיא רשת שובו המשגיח הגה"צ רבי חיים וואלקין שאמר כי בימים אלו ראינו חרון אף, ו"מה עושים לשכך את החמה? מביאים נחת רוח בפני הקב"ה. זה התורה שלכם תלמידי שובו היקרים. אתם הבל פיו שאין בו חטא. אתם קדושים וטהורים, ודעו לכם שהתורה שאתם לומדים בשובו זה משכך את הכעס ומשפיע טוב לכלל עם ישראל בסיום דבריו הוסיף המשגיח בברכה מיוחד לכלל אברכי כולל כנסת ישראל בראשון לציון בראשות ראש הכולל הרה"ג רבי ישראל פיינשטיין ובירכם שיהיה להם סייעתא דשמיא והכח להמשיך במלאכת הקודש.

ראש הישיבה הגאון רבי חיים פיינשטיין ברך במשאו את התלמידים והאברכים, וציין את השמחה הרבה שיש לו לראות את היופי ההדר והתפארת הזו, "שכל נער מחובר כאן לאילן של עם ישראל". לכל אחד מישראל יש אות בספר התורה ולכן כל אחד יונק מהתורה שהיא תורת חיים, שמחזיק את עם ישראל לאורך הגלות. התורה היא המאחד, השמחה הגדולה והסיפוק האמיתי בחיים היא רק בלימוד התורה הקדושה, אתם כאן בשובו ראשון לציון מחוברים לתורה ואנחנו מתחברים אתכם יחד, כי בתורה כל כלל ישראל שייכים ומחוברים, וברור שתלמידי שובו שזכיתם להתחבר לתורה הרי משפיע הדבר אף על הבית והסביבה, הגר"ח הוסיף בברכה מיוחדת לצוות בית הספר ובפרט להנהלת שובו שתומכים ועמלים ועושים מאמצים להחזיק את עם ישראל מחוברים לתורה.

אחרון הדוברים היה מנכ"ל רשת שובו הרב חיים מיכאל גוטרמן, שציטט את מייסד שובו הגאון רבי אברהם הכהן פאם זצ"ל, שהאתגר של הדור שלנו הוא חינוך ילדי ישראל ועל זה יש לשים את הדגש, זכינו שמורנו המשגיח  ממשיך דרכו של הרב פאם בהנהגת הרשת מודים אנו לכבוד מורנו המשגיח וכבוד רה"י הגר"ח פיינשטיין שטרחו ובאו ובזה נותנים גם לנו בהנהלת הרשת חיזוק עצום להמשיך ולעשות למען במפעל הגדול והקדוש הזה, בסיום המעמד המרומם זכו התלמידים לברכתם האישית של מרנן גדולי התורה לעלות ולהתעלות במעלות התורה ויראת שמים.

שובו הרב חיים וואלקין הרב חיים פיינשטיין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד