י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
מחאות הימין והח"כ המורד

כך סיקרו עיתוני המגזר הדתי את אירועי השבוע

אחרי שלפיד הודיע כי עלה בידו להרכיב ממשלה, עיתוני ועלוני הציונות הדתית התעסקו בעיקר בממשלת השינוי, שם התמקדו בראש הממשלה המיועד, נפתלי בנט | וגם: ראיונות עם חה"כ עמיחי שיקלי, שערק מ'ימינה' וסקירה על נשיא המדינה החדש | 'בחדרי חרדים' עם כל הכותרות

כך סיקרו עיתוני המגזר הדתי את אירועי השבוע
הציונות הדתית, אילוסטרציה צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

המתיחות בין שני קצוות מגזר הדתי-לאומי, החרד"לים והלייטים, על הסוגיות בפוליטיקה, דת ומדינה ומשמעות המגזר מספקת כותרות שונות ומעניינות בעלוני סוף השבוע במגזר.

השבוע, שכל כולו הוקדש למערכת הפוליטית, עסקו בעיקר בעיתונים ובעלונים בעיקר בהליכה של 'ימינה', שרבים מהציונות הדתית הצביעו לה בבחירות האחרונות, לממשלת השינוי, וגם סקירה לנשיא המדינה החדש יצחק הרצוג.

העיתון המרכזי של המגזר הדתי-לאומי, שגם נפוץ במגזר הכללי, הוא 'מקור ראשון' שם בחרו לשים בתמונה הראשית את ההפגנה שהתרחשה מול ביתה של שקד, ומה שבולט עוד הוא סקר שפורסם, שבו רוב מצביעי 'ימינה' טוענים שבנט הפר את אמונם.

בנוסף, במוסף של העיתון, 'יומן', התייחסו באופן נרחב לבחירתו של יצחק בוז'י הרצוג לנשיא המדינה: "הנשיא הרצוג השני", כתבו בכותרת ובכותרת המשנה פירטו: "שעה קלה אחרי בחירותו של הרצוג, הוא התחייב "להיות הנשיא של כולם". אם אכן יקפיד לעמוד בכך, זו תהיה סגולה להצלחתו".

'בשבע', העיתון השני הכי מרכזי והכי נפוץ, התייחסו גם הם להרכבת הממשלה, ותקפו את יו"ר 'ימינה' ומפלגתו: "בשירות השמאל", נכתב בראשית, ובמשנה עקצו: "ראש ממשלה ראשון עם כיפה - לא סיבה לגאווה".

מלבד המתקפה על 'ימינה', בעיתון ראיינו את חבר הכנסת עמיחי שיקלי המפלגה, שהודיע כי יתנגד לממשלת השינוי: "פוליטיקאי נבחר למען האידיאולוגיה שהוא מוביל. אם אינך יכול לממש אותה, לך לאופוזיציה", צוטט שיקלי.

לאחר שני העיתונים המרכזיים, ישנם את העלונים, אשר קטנים יותר בגודלם מעיתון ומחולקים בעיקר בבתי הכנסת. הוותיק שבהם הוא 'עולם קטן', וגם שם ראיינו את חבר הכנסת עמיחי שיקלי.

גם בעלון 'שביעי' עסקו בממשלת השינוי, כאשר גם הם מיקדו את הביקורת כלפי מפלגת 'ימינה'. בעמוד הראשי ציטטו את טורו של העיתונאי עקיבא נוביק: "מחנה 'רק לא ביבי' אינו לטעון 'אבל גם ביבי'. אם בנט יכנע, זה ימחיש לאן הולכת הממשלה", צוטט נוביק בין היתר.

בעלון עסקו גם בחרם על חברת 'סלקום', לאחר שהאחרונה מחאה באותו יום שבמגזר הערבי מחאו. בכתבה באחד העמודים התייחסו לרשויות שהבטיחו להתנתק מהחברה: "רק המועצה אזורית מטה בנימין התנתקה".

עוד עלון מרכזי הוא 'מצב הרוח', וגם שם, כמו רוב ככל העיתונים והעלונים, עסקו בממשלת השינוי וב'ימינה': "חסר תקדים", נכתב יחד עם תמונה מהנאום של בנט מהשבוע שעבר.

עמוד השער 'מצב הרוח'

מצב הרוח בשבע מקור ראשון עמיחי שיקלי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד