י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

אין המראות, אין פריקת מזוודות • שביתה כללית בנתב"ג

חברות התעופה קיבלו הבוקר את ההודעה על השביתה, שתסתיים בחצות • אין המראות מקייב: מאות חסידי ברסלב 'תקועים' בנמל • אלפי נוסעים שחזרו מאומן מוצאים עצמם בנתב"ג ללא מזוודותיהם - ובהן גם תפילין • מאות חרדים שהיו בדרכם אל משפחותיהם בחו"ל ואל חצרות האדמו"רים בניו-יורק 'נתקעו' בלוד

בדרך לשום מקום? צילום ארכיון: דוד קורן
בדרך לשום מקום? צילום ארכיון: דוד קורן

ועד עובדי רשות שדות התעופה פתח החל בשעות הבוקר (ב) בהשבתה מלאה של נמל התעופה על-שם בן גוריון. מטוסים מורשים לנחות, אך מטענם לא מפורק. לא ייצאו מטוסים בהמראות מנתב"ג.

השביתה פוגעת בנוסעי 83 טיסות שהיו אמורות להמריא החל מהשעה שמונה בבוקר ועד חצות הלילה, ובמספר דומה של טיסות נכנסות, שלא יקבלו את שירות פריקת המטענים, מה שכולל את מזוודותיהם.

חברות התעופה הפועלות בנתב"ג קיבלו הבוקר את ההודעה על השביתה, שתסתיים - בחצות הלילה.

השביתה המתקיימת על רקע אי הסדרת תנאים של עובדי הרשות. הבוקר ואתמול עוד ניסו הצדדים להגיע לפשרה במשרדו של מנכ"ל משרד התחבורה, יעקב גנות, אולם השיחות לא העלו תוצאות.

ערב ראש השנה איימו העובדים לשבות, דבר שהיה פוגע בעשרות אלפי נוסעים שיצאו לחו"ל, ובהם עשרות האלפים שעשו את דרכם לאומן.

השביתה שפרצה פוגעת בין היתר גם באלפי נוסעים חרדיים שחזרו מאומן, המוצאים עצמם בשדה התעופה ללא מזוודותיהם - ובהן גם תפילין - משום שאלה לא פורקו מהמטוס.

גם בנמל התעופה בקייב שוררת מהומה, לאחר שמאות מחסידי ברסלב 'נתקעו' במקום, מאחר וחברות התעופה אינן ממריאות לישראל, בשל השביתה. במקום מהומה וצעקות מצד הנוסעים ש'נתקעו'.

מאות חרדים אחרים, שהיו בדרכם אל משפחותיהם בחו"ל או אל חצרות האדמו"רים בניו-יורק, 'נתקעו' בשל השביתה בישראל.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד