י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
כך מהנדסים תודעה

אמנון אברמוביץ': השינוי הקטן שנתן לגיטימציה לממשלה החדשה

הפרשן אמנון אברמוביץ' מסביר כיצד הצליחו בתקשורת לשנות את השיח מממשלת 'שמאל-מרכז' שלא מתקבלת טוב בדעת הקהל לממשלת 'שינוי' במה שנתן דחיפה להקמת הממשלה החדשה | וגם, למעט אחד, מעולם לא כיהן בישראל ראש ממשלה בעל דעות שמאל

אמנון אברמוביץ': השינוי הקטן שנתן לגיטימציה לממשלה החדשה
אמנון אברמוביץ צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

לעיתים מתרחשים שינויים קטנים מאוד בשיח הציבורי שלנו הם נראים פעוטים ולא משמעותיים, אך בפועל הם בעלי השלכות נרחבות על השיח הפוליטי בקרב אזרחי המדינה וכאלה שקובעים כיצד הציבור תופס את ההתרחשויות והשינויים.

כזה הוא השינוי שחל בין הכינוי המוקדם של הממשלה החדש החדשה שהיה תחילה 'גוש מרכז-שמאל' אך מובילי הדעה הצליחו לשנותו ל'ממשלת השינוי'.

פרשן 'חדשות 12' אמנון אברמוביץ' מסביר כיצד הצליחו בתקשורת לשנות השיח לגבי ממשלת השינוי החדשה. לדברי אברמוביץ' תחילה כונתה הקונסטלציה הפוליטית המורכבת שלפנינו ממשלת 'גוש מרכז-שמאל' אך לדבריו זה כלל לא נכון.

לדברי הפרשן הוותיק הממשלה החדשה מורכבת מהרבה אנשי ימין, יש בה אנשי מרכז וקצת מהשמאל ולכן לדבריו הכינוי ממשלת מרכז-שמאל חוטא לאמת.

אברמוביץ' מברך על כך שהוא וחבריו בתקשורת הצליחו במהלך השבועות האחרונים לשנות את השיח והמסגור של הממשלה החדשה ממשלת שמאל ל'גוש השינוי' מול 'גוש ההמשך' במה שלדבריו הוכיח את עצמו באהדה הציבורית הנרחבת לה זוכה הממשלה החדשה שתושבע בקרוב.

עוד הסביר אברמוביץ' כי מעולם לא כיהן בישראל ראש ממשלה בעל דעות שמאליות ממש, לדבריו היה אחד כזה בשנות ה-50, משה שרת, אך כל האחרים, גם אם הגיעו מהצד השמאלי של המפה הפוליטית, היו ביטחוניסטים ולא אנשים יוניים בעלי דעות שמאליות מובהקות.

אמנון אברמוביץ' ממשלת השינוי שמאל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד