י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
התחמקות יצירתית מהפקחים

כך התפללו חסידי ויז'ניץ בצפת לאחר ההריסה

לאחר שפקחי עיריית צפת הרסו את בית הכנסת של חסידי ויז'ניץ בעיר, מצאו החסידים דרך יצירתית כיצד לקיים את התפילות בשבת 

כך התפללו חסידי ויז'ניץ בצפת לאחר ההריסה
המשאית צילום: נחמן שניצער

חסידי ויז'ניץ בצפת מצאו דרך יצירתית איך לקיים תפילות בבית כנסת משלהם, מבלי להיתקל בפקחים שיהרסו להם את המבנה. זאת, מספר ימים לאחר שפקחי עיריית צפת הרסו את המבנה הארעי ששימש להם כבית כנסת.

החסידים התפללו השבת בקראוון שהוצב על משאית. מדובר במשאית ששייכת ליו"ר ארגון 'ישועות בעמוקה' ר' בערל פריד, והוא העמיד אותה לרשות החסידים בשבת.

אחד מחסידי ויז'ניץ בעיר הסביר בשיחה ל'בחדרי חרדים' כי "פריד שמייעד את הקראוון לחדר לימוד בעמוקה במשך ימי השבוע, מחנה את המשאית מדי ערב שבת ליד ביתו בצפת, ולכן יוכלו חסידי ויז'ניץ להתפלל בו מדי שבת עד אשר יסודרו העניינים".

לדבריו, "המשאית יכולה לחנות בכל מקום ואי אפשר לפנותה, אבל היא צריכה להיות בתזוזה, ואסור שהיא תישאר על מקום אחד באופן קבוע. אז חסידי ויז'ניץ יוכלו להתפלל ללא הפרעות מצד פקחי ראש העיר".

כזכור, ביום שני בשבוע שחלף דווח ב'בחדרי חרדים' כי פקחים של עיריית צפת הגיעו להרוס את בית הכנסת של חסידי ויז'ניץ בעיר, שהוקם במבנה זמני כשבוע לפני כן בברכתו של האדמו"ר מויז'ניץ.

בתיעוד שהגיע לידי 'בחדרי חרדים' נצפים חסידי ויז'ניץ אוספים את חפציהם ליד בית הכנסת, כאשר פקחי העירייה בליווי מנוף עוקרים את המבנה מהשטח, כשעליו מתנוסס הסמל של חסידות ויז'ניץ.

רק לפני שבועיים, בערב שבת נשא, פורסם בחסידות מכתב קודשו של האדמו"ר מויז'ניץ, בו הוא מברך על "פתיחת בית מדרשנו בעיר הקודש צפת".

הרבי פתח את מכתבו בהבעת שמחתו על התרחבות גבולות הקדושה והחסידות: "שמחתי באומרים לי בית ה' נלך בשמע הבשורה הטובה על התייסדות בית מדרשנו בעיר הקודש צפת מקום תפילתם של מצוקי עולם, האר"י הקדוש ותלמידיו תלמידי הבעל שם טוב, בית גדול שמגדלין בו תורה, שמגדלין בו תפילה".

מעיריית צפת נמסר ל'בחדרי חרדים': "עיריית צפת מברכת על הקמת בתי כנסת ומזמינה כל גורם המעוניין בהקמה, לבצע זאת כחוק, מתוך מטרה לשמור על הסדר הציבורי ועל בטיחות המתפללים. הדבר נכון בפרט בימים אלו כאשר אסון הר מירון וקריסת היציע בבית הכנסת בירושלים מהדהדים בכולנו. שלום המתפללים לפני הכל!".

"נמשיך לעזור ולסייע להקמת בתי כנסת בעיר לפי החוק, אבל חלילה לא נאפשר להכניס מבנים פיראטיים מסכני חיים שהוכנסו בניגוד לחוק וללא אישור. כולנו מצווים לפסוק ״ונשמרתם מאוד לנפשותיכם״. לשון התגובה.

ויז'ניץ עיריית צפת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד