י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
גפני לוטש עיניים

'שלוש קריאות' בקאמבק: החרדי שחוזר לליברמן

המדור 'שלוש קריאות' חזר לכנסת לגלות שאוטוטו תוקם והוא נערך בכוחות מתוגברים לקראת הקרב של השרים וראשי הוועדות על הלשכות הצפופות • מי יזכה בלשכה לצד מנהיג האופוזיציה נתניהו? • הח"כ החרדי שהלחיץ את מטה הרצוג • האם היו ח"כים בש"ס שהצביעו למרים פרץ? • והיועץ החרדי שחוזר לעבוד תחת ליברמן | התשובות כולן בטור השבועי

'שלוש קריאות' בקאמבק: החרדי שחוזר לליברמן
מסדרונות הכנסת צילום: פייר תורג׳מן פלאש 90

לאחר חודשים של אי וודאות, 'שלוש קריאות', המדור שלא מפספס דבר במשכן הכנסת שב לזירה (לא לעוד הרבה זמן), וניצל שבוע עמוס בפוליטיקה הישראלית, בין הקמת ממשלה ובחירת נשיא חדש, הוא מביא לכם את הסיפורים שלא תמצאו בשום מקום אחר. 

קריאה ראשונה:

עם השבעת הממשלה החדשה צפויים חברי האופוזיציה לפתוח בקרב הראשון, אך הוא לא יהיה קרב שמטרתו להפיל את הממשלה, אלא קרב שיקבע את תנאי לשכתם, אחרי שהתרגלו ללשכות המרווחות במשרדי הממשלה או אלה המפנקות של ראשי הוועדות.

חברי האופוזיציה יאלצו למצוא לעצמם לשכות חדשות, השרים שבהם יעזבו את קומת הממשלה וראשי הוועדות ייאלצו למצוא לשכה עם פשוטי חברי הכנסת, והם צפויים להילחם על כך.

כבר בימים האחרונים, חלק מראשי הוועדות והשרים החלו לארוז את לשכותיהם, והחלו לחפש את הלשכה הכי טובה שהכנסת יכולה להציע על כל אגפיה ומסדרונותיה.

ל'שלוש קריאות' נודע כי יש קרב של ממש מי יזכה בחדר הצמוד ללשכת יו"ר האופוזיציה, עד כה ישבה שם חברת הכנסת לשעבר ציפי חוטובלי, לפני כן רובי ריבלין, ובשבועיים האחרונים היא שימשה את הנשיא הנבחר יצחק הרצוג.

מי שלוטש עיניים לחדר הוא דווקא יו"ר 'דגל התורה' חבר הכנסת משה גפני, שאנשיו בדקו את החדר, כיווני אוויר, גודל הלשכה ועוד ועוד. אך מי שיקבע את המיקום אלה אנשי לשכת יושב ראש הכנסת ומנכ"ל הכנסת. 'שלוש קריאות' רגוע מכך שגפני נמצא בידיים טובות עם חברו מיקי לוי שעתיד להתמנות ליו"ר הכנסת.

קריאה שניה:

אפרופו הלשכה המדוברת, שכאמור שימשה בשבועיים האחרונות את הנשיא הנבחר יצחק הרצוג, שהגיע מהכנסת יחד עם אנשיו לפעול למען היבחרו ולהישאר קרוב מאוד לחברי הכנסת יחד עם ראש לשכתו אייל שוויקי לא נחו עד לרגע האחרון להבטיח את הניצחון הגדול.

מי שניהל את השיח עם החרדים היה שבי רפפורט, מקרובו ויועצו לענייני המגזר החרדי של הרצוג, שהצליח אפילו לשכנע את חבר הכנסת מאיר פרוש להשתתף לראשונה זה כמה מערכות בחירות בהצבעה ולשלשל פתק לקלפי. אנחנו אומרים פתק כי נזכור שבהצבעה היו גם פתקים לבנים או 3 קולות פסולים ששמו בטעות פעמיים את הפתק של יצחק הרצוג, ולפי הסטטיסטיקה ייתכן ופרוש הוא אחד מהם.

ביום רביעי, נרשמה חלוקת עבודה במטה הרצוג, בעוד אייל שוויקי ניהל את ההצבעה מתוך המליאה, רפפורט פיקד על הגעת הח"כים מחוץ למליאה, דקות קודם פתיחת הקלפי במליאה, דאג רפפורט לוודא מול כל חברי הכנסת החרדים כי הם זוכרים להגיע ולהצביע. בדיקה בלוח הנוכחות הדאיגה מאוד את צוות לשכת הרצוג, שגילו כי עם פתיחת המליאה חברי הכנסת מאיר פרוש ושותפו לציר ישראל אייכלר אינם נוכחים בכנסת.

דקות ארוכות לקח להם להבין את התמונה: אייכלר נכנס דקות לאחר מכן ופרוש נכנס דרך כניסה צדדית כדי שלא יופיע בלוח הנוכחות במליאה. בשקט ובלי צלצולים הוא הגיח מאחורי הפרגוד והצביע, ויצא במהירות מהמליאה.

נציגי ש"ס פמפמו בכל מקום עד דקות קודם הצבעה כי לא ניתנה הכרעה למי להצביע, לבסוף הודיעו כי ניתן 'חופש הצבעה' אך שלוש חברי כנסת אמרו פומבית כי הצביעו למרים פרץ, המועמדת המזרחית, אלא שמתברר כי לא בהכרח אלה שאמרו שהצביעו עבור הרצוג עשו זאת באמת מאחורי הפרגוד.

אי אפשר לדעת בוודאות למי הצביעו משום שזה נעשה בחשאיות, אבל משיחות בירור מעמיקות שערך 'שלוש קריאות' עולה כי כל חברי סיעת ש"ס ללא יוצא מן הכלל הצביעו לטובת הרצוג, ואנשיו עודכנו מבעוד מועד כי כמה יודיעו שתמכו במועמדת המזרחית למנוע זעם ציבורי אך את האמת ידעו גם אנשיו של הרצוג והם אמרו זאת רק בתקשורת אך לא עשו זאת בפועל. אנחנו בטוחים כי לא תופתעו לגלות שכמה פוליטיקאים ואנדרדוג אחד פעלו ההפך. 

קריאה שלישית:

ובחזרה להקמת הממשלה: המינוי שמדאיג את החרדים ביותר הוא מינויו הצפוי של אביגדור ליברמן לשר האוצר וקבלת שליטה מוחלטת בוועדת הכספים ובכל אגפי האוצר. החשש הגדול הוא כי ליברמן ינצל את כוחו לממש את הבטחות הבחירות שהיו רוויות בנשאה נגד הציבור החרדי.

ל'שלוש קריאות' נודע כי מי שצפוי לשוב לעבוד לצד ליברמן הוא היועץ החרדי שעזב את תפקידו ברקע השנאה נגד החרדים ועבר לעבוד כיועץ בלשכת ראש עיריית ירושלים, לשעבר חבר במפלגתו של ליברמן משה ליאון.

מדובר באבי אבוחצירא, תושב העיר בני ברק שהיה היועץ הקרוב ביותר לליברמן בתפקידו במשרד החוץ, משרד הביטחון וגם בתחילת דרכו באופוזיציה, שבישר לחבריו כי הוא ישוב לעבוד בקרוב לצד ליברמן בלשכת שר האוצר.

שלוש קריאות משה גפני יצחק הרצוג מאיר פרוש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד