י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
דגו בתקופה אסורה

ספינת הדייג הוחרמה והדייגים עוכבו לחקירה

בשבוע שעבר נתפסה ספינה ששימשה לדייג בניגוד לחוק, באזור עתלית, הדייגים עוכבו לחקירה בחשד לדייג שאינו חוקי בתקופה זו של רביית הדגים, שהינה קריטית לשמירה על משאב הדגה בים התיכון

ספינת הדייג הוחרמה והדייגים עוכבו לחקירה
הספינה שהוחרמה צילום: יחידה ימית רט''ג

בשבוע שעבר נתפסו דייגים מנמל הקישון, שעסקו על פי החשד בדייג לא חוקי באזור עתלית בעונת הרבייה של הדגים, האסורה בדייג.

החשודים נתפסו בשעת מעשה בעת פעילות פיקוח יזומה של היחידה הימית של רשות הטבע והגנים, בספינה נמצאה בנוסף כמות גדולה של דגי דקר (לוקוסים) שנידוגו. חלק מהדגים היו מתחת לגודל המינימום המותר לדייג.

הדגים שנמצאו בספינה. קרדיט: יחידה ימית רט''ג

הספינה נגררה לנמל חיפה בסיוע השיטור הימי של חיפה ובהמשך הועמסה והועברה למחסן התפוסים של משרד החקלאות. הדייגים עוכבו ונחקרו בחשד לעבירות על פקודת הדיג.

מבצע זה נערך בתקופת האיסור על הדייג באזור הים התיכון, המוכרזת על ידי מנהל אגף הדיג במשרד החקלאות, בהתאם לתקנות הדיג, במטרה להבטיח תהליך רבייה תקין וסדיר של הדגים בים התיכון ושמירה על משאב הדגה.

על פי הנחיית אגף הדיג במשרד החקלאות, איסורי הדיג בים התיכון לפי השיטות השונות הן:

דיג בכל שיטות הדיג (למעט חכה מהחוף ודיג מכמורת) נאסר מיום  25/04/2021 ועד 30/06/2021 (כולל) ; דיג דגים מתת משפחת הדקרים (לוקוסים) נאסר בכל שיטות הדיג

מיום 21/05/2021 ועד 30/06/2021 (כולל), ודיג ספינת המכמורת ייאסר מיום 1.7.2021 ועד 31.8.2021 (כולל), וזאת כדי להימנע מלכידת דגיגים צעירים בתקופת הגיוס.

דייג חוק עתלית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד