י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
התנכלות או זהירות

'מצעד הדגלים' המתוכנן יבוטל שוב? שר הביטחון קיים הערכת מצב

בימין זועמים על השב"כ שמכוון את ההתראות דווקא להפגנות הימין ונערכים לצעדת דגלים ביום ה' הקרוב | בשמאל מנסים להיאחז בתקווה כי תקום ממשלה. גם הם יודעים כי המצב הפוליטי במזרח התיכון נגזר מהמצב הביטחוני |שר הביטחון גנץ קיים הערכת מצב בהשתתפות הרמטכ"ל

'מצעד הדגלים' המתוכנן יבוטל שוב? שר הביטחון קיים הערכת מצב
מצעד הדגלים צילום: Nati Shohat / Flash90.

מבצע 'שומר החומות' החל עם ירי מרצועת עזה אל עבר בירת ישראל העיר ירושלים, ביום חגה, ארגוני ימין שונים קבעו להשבוע את צעדת הדגלים שבוטלה, וישנם כאלו שלא אוהבים את האירוע.

בשמאל פחות התחברו לצעדה של אנשי ימין ברחובות ירושלים, אולי בכלל מחשש כללי של אלימות מימין, כי הרי הימין אלים ורק לשמאל שמורה הזכות להפגין. בנוסף, באזהרה מיוחדת התריעו בשב"כ מפני אלימות בהפגנות ימין.

במשרד הביטחון דיווחו הערב (מוצ"ש) כי על רקע השבוע הרגיש ברמה הביטחונית, קיים הערב שר הביטחון בני גנץ הערכת מצב בהשתתפות הרמטכ"ל, מפכ"ל המשטרה, היועץ המשפטי לממשלה, מפקד פקמ"ז, מתאם פעולות הממשלה בשטחים וגורמי ביטחון נוספים.

לאחר ששמע את הערכת המצב הביטחונית ואת המאמצים המבצעיים הנדרשים מהמשטרה וצה"ל, סיכם שר הביטחון כי ידרוש שלא לקיים השבוע מצעד דגלים בירושלים במתווה שיצריך מאמץ ביטחוני מיוחד ויכול לפגוע בסדר הציבורי ובתהליכים המדיניים המתקיימים.

שר הביטחון הדגיש בפני כלל הגורמים את הצורך בהתאמת המתווים ובהתנהלות אחראית, ואמר כי על רקע מצבור האירועים הצפויים, יש חובה להתנהל ברגישות מדינית, ביטחונית ואזרחית.

"מוקדם יותר הערב קרא שר הביטחון לכלל מנהיגי הציבור לנהוג באחריות ולאזרחים להימנע מכל אלימות" ציטטו בדוברות משרד הביטחון.

יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' תקף את השב"כ: "‏שבוע טוב ראש השב"כ, לפני כמה שבועות נהרגו ונפצעו כאן אזרחים יהודים במהומות קשות שביצעו רבים מערביי ישראל. השב"כ בראשותך לא צפה, לא התריע ולא נערך לכך מראש. לאזרחי ישראל מגיע הסבר איפה הייתם ואיך ההסתה והלאומנות שקדמו לפרעות האלה נעלמו מעיניכם. יכול להיות שאתם חלשים ברשתות בערבית?".

יו"ר מרצ הגיב לדיווחים וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "‏אם נתניהו וסמוטריץ' יבעירו מחדש את ירושלים בשבוע הבא, לא יהיה עוד צל של ספק לגבי המניע והמטרה. נתניהו איבד את זה, ומתגלה כסכנה ממשית לביטחון אזרחי ישראל. עד כדי כך דחופה הקמת ממשלת השינוי. לא ניתן להם לשרוף את המדינה בדרך החוצה מבלפור".

דודי אמסלם תקף בתגובה לדבריו של ניצן: "‏כמה לא מפתיע שאותם אנשים שהתעקשו להפגין גם בשיא המגיפה, רוצים למנוע צעדת דגלים בבירת ישראל כי זו 'פרובקציה'. יהודים גלותיים שרוקדים ע"פ חלילו של סינוואר. מעניין אם החמאס היה מאיים לירות טילים אם יתקיים מצעד הגאווה ברחובות ירושלים, האם גם אז היו שוקלים לבטל/לדחות אותו? צבועים!".

איתמר בן גביר הגיב אף הוא וצייץ: "‏על אפם וחמתם של אנשי ממשלת השמאל הקיצוני המתרקמת, נצעד בירושלים. מדהים שאחרי שמכרו את הנגב, ויתרו על שלטון החוק והתקפלו בפני רע"מ, עכשיו גם מצעד דגלים בירושלים גורם להם לטעון שמדובר בפרובוקציה. ירושלים היא בירתנו לעד ולנצח נצחים ונצעד בה בכל מקום, בשמחה".

בני גנץ ריקוד הדגלים שב"כ בצלאל סמוטריץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד