י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
אנטישמיות בלתי פוסקת

אלמוני ניסה לשרוף בית כנסת בעיר הגרמנית

משטרת גרמניה חוקרת ניסיון הצתת בית כנסת בבוקרו של יום השבת. עד ראיה שצפה במתרחש חייג למשטרה ומסר את גרסתו | האיש שפך חומר דליק והצית, אך האש כובתה תוך דקות. נגרם נזק קל למבנה

אלמוני ניסה לשרוף בית כנסת בעיר הגרמנית
אילוסטרציה צילום: נתי שוחט / פלאש 90

ניסיון הצתה של בית הכנסת בעיר אולם הגרמנית לא צלחה בחסדי שמים, הודות לעובר אורח שהזעיק משטרה וכיבוי אש, הלהבות כבו במהירות.

משטרת גרמניה דיווחה כי לטענת עד ראיה, "אדם רוקן חומר דליק נוזלי מתוך בקבוק בסביבות השעה 8 בבוקר ביום שבת בבוקר, מחוץ לבית הכנסת בעיר אולם, ואז הצית אותו, לאחר מכן הוא נמלט מהמקום ברגל".

עד הראיה הודיע מיד למשטרה ולכוחות הכיבוי, כך נמסר מהמשטרה. האש כובתה כעבור דקות על ידי כבאים. נזק קל נגרם למבנה וללוח זכוכית במקום.

המשטרה פתחה במצוד אחר המצית, וביקשה מכל מי שיודע או ראה את האיש, לבוא ולדווח להם. רב בית הכנסת, הרב שניאור טרבניק, אמר לתקשורת המקומית כי "זה היה מתוכנן וההתקפה היתה ממוקדת".

התקשורת הגרמנית מדווחת, כי בשבועות האחרונים "הרב היה ממוקד להתקפות אנטישמיות מילוליות בתדירות גבוהה יותר מאשר בשני העשורים האחרונים".

מייקל בלום, האחראי על המאבק באנטישמיות באזור מטעם המדינה, צייץ בטוויטר כי הוא מגנה את פיגוע ההצתה, ונמצא בקשר עם המשטרה והקהילה היהודית. מתוך סולידריות הוא נענה להזמנה להגיע לבית הכנסת, "המדינה לא משאירה את הקהילות היהודיות שלה לבד", כתב.

ראש עיריית אולם, גונטר צ'יש, הגיב על המעשה וכתב: "מתקפת ההצתה הפחדנית על בית הכנסת, וכן תקיפות מילוליות לפני מספר שבועות, כמו גם אירועים והפגנות אנטישמיות רבות בגרמניה בשבועות האחרונים, מראים לנו כי המבצעים רוצים להביא לכאן את הסכסוך במזרח התיכון, אנו מודאגים ומוקיעים את המעשים הללו בכל חומרתם, עלינו להתמודד עם האנטישמיות שחוזרת שוב ושוב, בעוצמה ובנחישות".

הצתת בית כנסת אנטישמיות בגרמניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד