כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
"הפך למנודה"

פלסטינים זועמים על עבאס בעקבות החלטתו

פעילים פלסטינים נגד כניסתה של רע"מ לממשלה: "אי הבנה מהותית של הפוליטיקה הישראלית, מנסור הפך להיות מנודה" | עוד הם אומרים כי המפלגה תהיה בגדר עלה תאנה: "לא ירוויחו דבר, כי הם יהיו חלק קטן מקואליציה רחבה ומסורבלת"

פלסטינים זועמים על עבאס בעקבות החלטתו
מנסור עבאס במליאה צילום: דוברות המליאה

פלסטינים רבים מותחים ביקורת חריפה על החלטת מפלגת רע"מ להצטרף לממשלת ישראל. רשת אל ג'זירה מצטטת כמה פעילים בולטים המתנגדים לכניסת רע"מ לממשלה, גם במחיר הבאת הישגים לערביי ישראל.

דיאנה בוטו, אנליסטית פוליטית ועורכת דין פלסטינית, אמרה לרשת אל ג'זירה כי מנסור עבאס "עשה את הטעות הגדולה וחשב שהוא יכול להיות מלך המלכים הישראלי. אמרה על החלטתו להצטרף לממשלה ולאור אמירתו של עבאס כי הוא עושה זאת "על מנת לשנות את איזון הכוחות הפוליטיים במדינה", את הדברים אמר לאחר חתימת ההסכם הקואליציוני.

"הוא עזר לקואליציה בכך שהוא מצטרף אליה, אבל כפלסטינים זה לא התפקיד שלנו להיות ממליכי מלכים, אנו באופוזיציה במערכה הזאת, התפקיד שלנו זה להגן על הקהילה שלנו" אמרה דיאנה.

בוטו הוסיפה ואמרה כי עבאס ומפלגתו "לא ירוויחו דבר, כי הם יהיו חלק קטן מקואליציה רחבה ומסורבלת". עוד אמרה, כי "הרעיון שאיכשהו עבאס יצליח לגייס מספיק תמיכה להכניס חקיקה שתעמוד נגד חלק מהחקיקות הגזעניות שעומדות בפני הפלסטינים היא בדיחה" אמרה. "זה מצחיק, מאוד נאיבי ומגלה אי הבנה מהותית של הפוליטיקה והציונות בישראל".

ג'פר פאר, מנהל מרכז מוסאווה, התומך בזכויות פלסטינים בישראל, אמר לרשת אל ג'זירה כי "יש פוטנציאל להרוויח כמה רווחים חברתיים וכלכליים בשביל הקהילה הפלסטינית בישראל בנושאים כמו דיור ופשע, אך שוב, ממשלת נתניהו הייתה מוכנה להעניק לקהילות ערביות חלק מהדרישות הללו. אז זה לא דבר חדש" אמר.

הוא הזהיר כי ללא קשר למה שהובטח למנסור עבאס, "זאת עשויה להיות ממשלה שתהיה ממשלה ימנית יותר ברגע שנתניהו ייצא מהתמונה".

חבר הכנסת סמי אבו שחאדה, מנהיג מפלגת בל"ד, אמר כי "עבאס התנכר לפלסטינים רבים על ידי הצטרפותו לקואליציה, ההחלטה של ​​עבאס להיות חלק מממשלה קיצונית, שתפעל נגד האינטרסים של הפלסטינים בתוך ישראל ובאזורים הכבושים, היא מסוכנת מאוד", אמר לאל ג'זירה.

"תארו לעצמכם שראש מפלגה פלסטינית לא יכול לבקר במסגד אל-אקצה או להצטרף לתהלוכת הלוויה באום אל-פחם, כי העם יגרש אותו החוצה", אמר אבו שחאדה, בהתייחס ליחס שיקבל מנסור עבאס מאזרחי ישראל. "מנסור הפך להיות מנודה" אמר.

מנסור עבאס מפלגת רע"מ סמי אבו שחאדה ממשלת בנט לפיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד