י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
"מהלך מזעזע נגד הדמוקרטיה"

טוויטר מחקה לנשיא ציוץ, בתגובה: סגר את האפליקציה במדינה

בעקבות מחיקת ציוץ בטוויטר של נשיא ניגריה, האפליקציה נחסמה ברחבי המדינה | עיתונאית בניגריה: "מהלך מזעזע של הדמוקרטיה הגדולה ביותר באפריקה לחסום את הגישה לאחת משדרות התקשורת העיקריות במדינה"

טוויטר מחקה לנשיא ציוץ, בתגובה: סגר את האפליקציה במדינה
חרם על טוויטר צילום: Pixabay

ניגריה הודיעה ביום שישי האחרון כי "הפסיקה את פעילות טוויטר במדינה לצמיתות" לאחר שהרשת מחקה ציוץ של נשיא המדינה, מוחמדו בוהרי, שאיים להעניש מתנגדי משטר.

שר המידע של ניגריה, לאי מוחמד, הודיע כי הממשלה הפסיקה את פעילותה של טוויטר בגלל "פעילויות העלולות לפגוע בקיומה המאוחד של ניגריה". הוא לא פירט באילו פעילויות מדובר". כך דיווחה סוכנות הידיעות רויטרס.

הממשלה בניגריה הודיעה ביום שישי האחרון כי היא משעה את פעולות הטוויטר במדינה "ללא הגבלת זמן". חברות הטלפון הנייד במדינה חסמו את הגישה לטוויטר, לאחר שהממשלה הורתה עליהן לעשות זאת, אך חלק מהמשתמשים עוקפים את האיסור בדרכים שונות, הממשלה טענה כי האתר משמש לערעור "קיומה הארגוני של ניגריה".

מטוויטר נמסר כי הודעתו של שר המידע, לאי מוחמד, "מדאיגה מאוד". כלי תקשורת בעולם העבירו ביקורת על החלטת ממשלת ניגריה, "זהו מהלך מזעזע של הדמוקרטיה הגדולה ביותר באפריקה לחסום את הגישה לאחת משדרות התקשורת העיקריות במדינה", אמרה כתבת BBC בניגריה, מייני ג'ונס.

הציוץ שגרם לכל המהומה, היה של הנשיא מוחמדו בוהרי שצויץ ב-1 ביוני והתייחס למלחמת האזרחים בניגריה בשנים 1967-70, הנשיא התייחס "לטיפול באלה בשפה שהם יבינו", הנשיא איים על מתנגדי הממשל שהוא לכאורה יעשה להם מה שעשו אז למתנגדי המשטר. המלחמה מול המורדים הסתיימה בניצחונה של ניגריה ובדיכוי המרד, יותר ממיליון איש נהרגו במלחמה, חלקם הגדול מתו מרעב.

טוויטר ניגריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד