י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
אוּד מֻצָּל מֵאֵשׁ

"נזכרנו באיתן משה היחיד שנמשה מהאסון ונתן תקווה למשפחות האבלות"

שגריר ישראל באיטליה משתף את רגשותיו בעקבות האסון הנורא שאירע ברכבל באיטליה לפני שבועיים, שבו נהרגו 14 נוסעים ביניהם חמישה ישראלים, "נפרדנו מחמישה ארונות" | עוד עדכן "מבצע שומרי החומות ממשיך להעסיק פה את נבחרי הציבור והתקשורת"

"נזכרנו באיתן משה היחיד שנמשה מהאסון ונתן תקווה למשפחות האבלות"
אסון הרכבל צילום: שירות הכבאות וההצלה הלאומי של איטליה 'ויגילי דל פוקו'

שגריר ישראל באיטליה, דרור אידר, כותב בחשבון הפייסבוק שלו על האירוע הנורא של אסון הרכבל, ומשתף את תחושותיו. "בשבוע שאחרי אסון הרכבל שחווינו במוטארונה אספנו את שברי לבנו ונדחפנו למשימות הבאות. אמרתי "נדחפנו", כי היה קשה לחזור לשגרה. לבו של אדם מכיל אירועים רבים, אבל דורש מנוחה כדי לעכל מה עבר עלינו. לא עצרתי לעכל. הדברים עמוקים וכבדים ונוגעים בשאלות קיומיות".

השגריר ציין את הפטרת השבת מלפני שבועיים בנבואת זכריה "הֲלוֹא זֶה אוּד מֻצָּל מֵאֵשׁ", השגריר כתב "נזכרנו באיתן משה המתוק שהיה היחיד שנמשה מהאסון ונתן תקווה למשפחות האבלות, נפרדנו מחמישה ארונות בנמל התעופה מלפנצה במילאנו".

"דיברתי גם על התקווה, על איתן הקטן, ואיחלתי לכולנו להשתתף בחתונתו. כולנו נקח את האירוע הזה אתנו להמשך חיינו. השגרירות ממשיכה ללוות את המשפחה. אנחנו מדווחים שאיתן מתקדם לקראת החלמה מלאה. תודה לקל".

השגריר סיפר כי עורך עיתון 'ישראל היום', בועז ביסמוט ביקר בשבוע האחרון באיטליה. "הפגשנו אותו עם עורכי עיתונים ואנשי תקשורת, שהיו צמאים לשמוע ממנו ניתוח על המצב הפוליטי בארץ והגיאו-פוליטיקה העכשווית במזרח התיכון. פורסמו ראיונות איתו בכלי תקשורת שונים ומחלקת הדוברות סיכמה את הופעותיו כהצלחה גדולה. תודה, בועז".

עוד כתב, כי "מבצע "שומרי החומות' ממשיך להעסיק פה את נבחרי הציבור והתקשורת. השבוע אגיע לסנאט האיטלקי לשוחח על המבצע וספיחיו. תרגמנו את אמנת חמאס לאיטלקית, ואנחנו מחלקים זאת לפוליטיקאים ולאנשי תקשורת. זה כרטיס הביקור של חבורת הפושעים שהשתלטה על עזה. מסמך טוטליטרי שמדבר על חורבן ישראל והרג יהודים באשר הם. דוברי הרשות הפלשתינית מדברים נגדנו בכל מקום בעולם, וכאן אני מספר את האמת, שחמאס לא מכיר בהם ובסמכותם ופועל כגוף נפרד, וכפי שלמדנו, אין לו בעיה לפגוע באנשי הרשות ופקידיה".

"עוד אנחנו מראים שחלק ניכר מהרקטות שחמאס שיגר לעברנו, נפלו ברצועה עצמה על האוכלוסייה שלו והרגו בהם, תוך שהם זורעים הרס רב. ואחרון, תקציב השיקום של הרצועה, שגם הפעם ייגנב ברובו לטובת בכירי חמאס ולמטרות טרור".

"בעניין הטענה על "חוסר מידתיות" ביחס שבין הפגיעה באנשי חמאס ובתושבים שם, לבין כמות הפגיעות בנפש אצלנו, לטעמי מדובר בטענה אנטישמית. שכן, הנחת היסוד של הטענה היא שקיים מספר מסוים של מתים אצלנו, חלילה, שייחשב "בסדר". העובדה שאנחנו מצליחים להגן על עצמנו מוצגת כ"בעיה מוסרית", כי לעזתים אין כיפת ברזל. איזו טענה טיפשית; לו רצו, הייתה לעזתים כיפת ברזל הרמטית ומוחלטת: שלא ישגרו רקטות לעברנו. די פשוט. ועוד, מה שנחשב אינו מספר היירוטים של הרקטות, אלא מספר הרקטות ששוגרו לעברנו: 4000".

"כל מדינה נורמלית צריכה להתייחס אליהן, כאילו הן פגעו, שהרי זאת הייתה הכוונה. ככלל, קשה לדוברים מסוימים עם העובדה שיהודים מגנים על עצמם ואינם ממשיכים להיות קרבנות כפי שהעולם התרגל לזה במשך ההיסטוריה".

אסון הרכבל באיטליה איתן בירן דרור אידר שומר החומות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד