ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

משרד הבריאות: ילד עד גיל 8 לא יחכה מעל 14 יום לטיפול שיניים

תוכנית השיניים חינם לילדים: פורסמו הוראות וכללים למתן השירות על ידי קופות החולים • כדי ליישם את התוכנית לילדים עד גיל 8, הורה המשרד להגביל את התורים ולהגדיל את היצע מרפאות השיניים

משרד הבריאות: ילד עד גיל 8 לא יחכה מעל 14 יום לטיפול שיניים

חודשיים לאחר תחילת יישום התוכנית למתן טיפולי שיניים לילדים עד גיל 8 במימון ציבורי, הודיע משרד הבריאות על הכללים למתן השירות על ידי קופות החולים.

לפי הכללים, שייכנסו לתוקף עד סוף 2010, משך ההמתנה לבדיקת שיניים תקופתית וקביעת תוכנית טיפולים לילד לא תעלה על 30 ימי עבודה מיום הפנייה לקופת החולים; משך ההמתנה לתחילת הטיפול לא יעלה על 14 יום ממועד הכנת תוכנית הטיפולים; ומשך ההמתנה מטיפול לטיפול לא יעלה על 10 ימים.

במקרים מורכבים הדורשים התייעצות עם מומחה לרפואת שיניים לילדים, לא תעלה ההמתנה על 21 יום מיום הפנייה לקופה. ההנחיות מאפשרות לעכב מועדים אלה רק בהסכמה ותיאום עם הורי הילד המטופל.

הנהלים שנקבעו על ידי סמנכ"ל לפיקוח על קופות חולים עו"ד יואל ליפשיץ קובעים, בין היתר, כי יינתנו טיפולי שיניים במימון ציבורי לכל ילד שפנה לקופת החולים לפני שמלאו לו שמונה שנים, גם אם הכנת התוכנית וביצועה יהיו לאחר שחגג את יום הולדתו השמונה.

הנהלים החדשים אף קובעים את זמינות השירות לילדים, ולפיהם כל קופת חולים צריכה להיערך עם היצע של מרפאות שיניים או רופאי שיניים העובדים עמה בהסכמים ביישובים המונים 20 אלף נפש ומעלה, או במרחק של עד 10 קילומטרים מיישובים אלה.

ביישובים קטנים יותר תידרש זמינות של מרפאת שיניים או רופאי שיניים המועסקים בהסכמים עם הקופות במרחק של עד 30 קילומטר מהיישוב. טיפולי שיניים בהרדמה כללית יוצעו במרפאות מרוחקות יותר. קופות החולים אף יידרשו להפעיל מוקדים למתן עזרה ראשונה בתחום בריאות השן לילדים עד גיל 8 שיופעלו מעבר לשעות הפעילות הרגילות, ובמרחק סביר ממגורי המבוטחים, לשון ההנחיות.

קופות החולים יידרשו להפעיל מנגנוני בקרה במטרה לוודא עמידה במועדי ההמתנה שנקבעו בנהלים, ולהעביר דיווחים תקופתיים למשרד הבריאות החל מנובמבר. תוכנית השיניים של ליצמן כוללת בדיקות שיניים תקופתיות, צילומי רנטגן, טיפולי הסרת אבנית, הדרכה בהיגיינה אוראלית ואיטום חרירים וחריצים בחינם, וכן שחזורי שיניים, סתימה, עקירה, טיפול שורש, כתר זמני בשיניים ושימוש בגז צחוק בהשתתפות עצמית של 20 שקל לכל לטיפול, ולא יותר מ-40 שקל לילד בכל ביקור.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד