י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
ח"כ אורבך תוקף

יאיר גולן השווה בין הרוצח לרב: "תתבייש לך"

למרות שהרב דרוקמן הכחיש כי כוונתו במכתב הייתה חלילה לגרום לפגיעה, חבר הכנסת יאיר גולן ('מרצ') רמז כי המכתב של עשרות רבני הציונות הדתית, יוביל לרצח כמו ב-1995: "ואז יגאל עמיר עשה" | חה"כ ניר אורבך, שמתלבט אם לתמוך בממשלת השינוי, תקף בתגובה: "ככה לא מרפאים חברה שסועה"

יאיר גולן השווה בין הרוצח לרב: "תתבייש לך"
ח"כ יאיר גולן צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

אחרי שראש השב"כ הזהיר מהסתה ברשתות החברתיות, בשמאל טוענים שמכתב רבנים, שקרא לפעול נגד הקמת ממשלת השינוי, הוא בעל אופי מסית, והיום (ראשון) חבר הכנסת יאיר גולן מ'מרצ' תקף את הרב שארגן את המכתב.

גולן תקף את הרב חיים דרוקמן, זקן רבני הציונות שארגן כאמור את המכתב, ורמז כי ההסתה שווה להסתה שהייתה לפני רצח רבין: "‏לעשות הכול" אמר הרב דרוקמן ב1995- ואז יגאל עמיר עשה", צייץ גולן.

בתגובה לדבריו, חבר הכנסת ניר אורבך מ'ימינה', שאם יתמוך בממשלת השינוי יהיה חבר בקואליציה יחד עם גולן, תקף את האחרון: "תתבייש לך יאיר ‎גולן על הפגיעה ברב דרוקמן, על ההשוואה החצופה בין רוצח מתועב למחנך שהעמיד רבבות של תלמידי חכמים שחלקם מסרו נפשם תחת פקודך".

"ככה לא מרפאים חברה שסועה שכמהה לשינוי ושיח אחר. חזור בך, עוד לא מאוחר", הוסיף. יו"ר 'הציונות הדתית' אף תקף את 'ימינה' וכתב: ‏"אף אחד בימינה לא טורח לגנות את הציוץ המסית, השקרי והמביש הזה?".

כזכור, עשרות רבנים בציונות הדתית חתמו על מכתב בו קראו לציבור הימני לעשות הכול כדי למנוע את הקמת ממשלת השינוי: "חייבים להשתדל ולעשות הכול כדי שממשלה כזאת לא תקום", כתבו.

המכתב עורר תהיות בעקבות השורה האחרונה, שבה אמרו שצריך לעשות הכול כדי למנוע את הקמת קואליציית השינוי. כמה אנשי תקשורת ראו בכך קונוטציה לרצח רבין וטענו כי מדובר בהסתה לרצח.

הלילה, הרב דרוקמן הגיב לטענות כלפי המכתב: "בדמוקרטיה אפשר להביע דברים במכתב, כשם שאפשר להפגין חודשים ליד בית רה"מ. אין כאן שום הסתה ולא יעלה על הדעת שמדובר באיזושהי אלימות".

"בדרך דמוקרטית ניתן לעשות כל מה שאפשר כדי למנוע את הקמת הממשלה הזו", הוסיף זקן רבני הציונות הדתית, שאף השתתף במחאה מול ביתו של חה"כ ניר אורבך.

יאיר גולן ניר אורבך הרב חיים דרוקמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד