י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"נפיל אותה מהר"

נתניהו לח"כים מימינה; "לא מאוחר, הצביעו לפי מצפונכם"

בפתח ישיבת סיעת הליכוד התייחס ראש הממשלה לקואליציית השינוי הקרבה וקרא לסילמן ואורבך לפעול לפי צו מצפונם ולהצביע נגד ממשלת בנט-לפיד. נתניהו קרא לא לנהוג באלימות אך הבהיר כי מדובר ב"הונאת הבחירות הגדולה בתולדות המדינה"

נתניהו לח"כים מימינה; "לא מאוחר, הצביעו לפי מצפונכם"
נתניהו בסיעת הליכוד צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

ראש הממשלה התייחס היום (ראשון) בפתח ישיבת סיעת הליכוד לממשלת השינוי שבפתח וקרא לח"כים מ'ימינה' לפעול לפי צו מצפונם ולהתנגד לה. נתניהו גם התייחס להסתה ואמר כי הוא מגנה כל קריאה לאלימות, אך ציין כי מדובר בהונאת הבחירות הגדולה בתולדות המדינה ולכן הציבור לדבריו, זועם ובצדק.

דברי ראש הממשלה נתניהו:

אנחנו מגנים כל הסתה ואלימות מכל צד שהוא, גם כשאחרים שותקים כשההסתה נגדנו משתוללת, כולל אתמול בלילה. הסתה זו קריאה לאלימות. במשך תקופה ארוכה קוראים נגדנו קריאות איומות כולל קריאות מפורשות לרצוח אותי ואת בני משפחתי, ובשיח הציבורי והתקשורתי היה שקט. העיקרון צריך להיות ברור ואחיד לכולם - הסתה לאלימות מחוץ לתחום. עם זאת, חופש הביטוי איננו הסתה. אי אפשר להתייחס לביקורת מהימין כהסתה ולביקורת מהשמאל כאל פעולה לגיטימית של חופש ביטוי.

אנחנו עדים להונאת הבחירות הגדולה ביותר בתולדות המדינה. לכן אנשים מרגישים מרומים ובצדק. אי אפשר לסתום להם את הפיות ואסור לחסום חשבונות פייסבוק וטוויטר רק כדי להשתיק את הביקורת נגד ממשלת ההונאה הזאת.

אף אחד לא יסתום לנו את הפיות. כשציבור עצום מרגיש שהוליכו אותו שולל, כשהמחנה הלאומי מתנגד בכל תוקף לממשלת שמאל מסוכנת, זו זכותו וחובתו להביע מחאה בכל דרך חוקית ודמוקרטית.

אנחנו תמיד היינו פתוחים לסייע לאזרחי ישראל הערבים ועשינו זאת יותר מכל ממשלות ישראל גם יחד. אבל בניגוד לבנט ולפיד מעולם לא הסכמנו לתת למנסור עבאס אוטונומיה פלסטינית בנגב, לא הסכמנו להקים איתו ממשלה ולא לתת לו את ראשות ועדת הפנים בכנסת.

ממשלת שמאל מסוכנת זו ממשלה שלא תוכל לעמוד בדרישה האמריקנית להקפיא את הבנייה ביו״ש ובירושלים. זו ממשלה שלא תוכל לעמוד בלחצים לעקירה והקפאה והיא לא תעמוד בהחלטה להקים מחדש קונסוליה אמריקנית לפלסטינים בלב ירושלים ועל ידי כך להעלות מחדש את נושא חלוקת ירושלים.

זו ממשלה שלא תוכל לעמוד בלחץ של ארה״ב לחזור להסכם הגרעין עם איראן שתביא לאיראן פצצות אטום לאיים עלינו. כשההסכם הזה יבוא, הקבינט שלהם עם מירב מיכאלי וניצן הורוביץ ויאיר לפיד, לא יאשרו אף פעולה נועזת מעבר לקווי האוייב בתוך איראן.

ממשלה שתלויה בתומכי טרור לא תוכל לפעול באופן שיטתי ועקבי נגד ארגוני הטרור בעזה וספק אם תילחם בהחלטת בית הדין הבינלאומי בהאג נגד חיילי צה״ל.

מי שימין לא מצביע בעד ממשלת שמאל ומי שבעד ממשלת שמאל איננו ימין. יש כמה אנשים עדיין, בימינה ובתקווה חדשה, ואני קורא להם להתייצב ולהצביע נגד הממשלה הזאת שמסכנת את מדינת ישראל. השעה מאוחרת, אך לא מאוחרת מדיי. עשו את הדבר הנכון והצביעו נגד ממשלת השמאל.

אנחנו, חבריי ואני בליכוד, נתנגד בתוקף להקמת ממשלת ההונאה והכניעה המסוכנת הזאת ואם חלילה היא תוקם אנחנו נפיל אותה מהר מאוד.

יו"ר הכנסת יריב לוין אמר בישיבת הסיעה: "לנגד עינינו עומדת לקום ממשלת שמאל קיצוני ומלאת שנאה כלפי הדרך שלנו. ממשלה שתעמוד חסרת אונים מול איראן ואיומי הטרור ומול הקיצונים והפורעים ברחובות עירנו. ממשלה שתבלום את פיתוח ההתיישבות ביהודה ושומרון. זאת ממשלת החלומות של ראשי מערכת המשפט שימשיכו בעוצמה גוברת לקחת לידיהם את סמכויות הכנסת והממשלה".

בהתייחסו לח"כים של ימינה ותקווה חדשה אמר לוין: "חברי הכנסת של ימינה ותקווה חדשה, זו לא רק שעת מבחן אלא גם שעה של חשבון נפש. הניחו כל שיקול של אי נעימות בצד ועשו את מה שנכון - תודיעו שאתם מתנגדים לממשלת השמאל ותיכתבו לזכות גדולה בספרי ההיסטוריה".

בנימין נתניהו הליכוד הסתה ניר אורבך נפתלי בנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד