י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
לבקשת הרבי

בצל הקורונה: המניין במשרד הפך לשטיבל רביעי של החסידות

חסידי בעלזא באנטוורפן פתחו בית כנסת רביעי בעיר. בית הכנסת שהוכשר, שימש את החסידים בתקופת הקורונה, ולהפתעתם האדמו"ר מבעלזא ביקש שיקבעו בו תפילות גם בימות החול. כל הפרטים

בצל הקורונה: המניין במשרד הפך לשטיבל רביעי של החסידות
השטיבל החדש של חסידי בעלזא באנטוורפן צילום: באדיבות המצלם

קבוצה מחסידי בעלזא באנטוורפן שבבלגיה שקיימה את תפילות השבת במהלך תקופת הקורונה במשרד של אחד החסידים העוסק בעבודות בנייה - החליטה להכשיר את המקום לבית כנסת של ממש, ולהמשיך את קיום מנייני התפילות בו באופן קבוע ובצורה מסודרת.

החסידים החלו להתפלל במשרד במהלך תקופות הקורונה, עת הוטלו מגבלות נוקשות על המרחב הציבורי על ידי הממשל בבלגיה. עם הזמן התגבשה קבוצה מלוכדת ועם סיום תקופת הקורונה, החליטו חברי הקבוצה לפתח את המקום לשטיבל של ממש.

גבאי בית הכנסת שלחו נציגים מטעמם אל האדמו"ר מבעלזא, שיעדכנו את הרבי בהתפתחותו של בית כנסת רביעי של החסידות באנטוורפן. האדמו"ר הביע קורת רוח מרובה ולהפתעת הנציגים הוא שאל מדוע לא מקיימים מנייני תפיחה גם בימות החול. מיד החליטו החסידים להכשיר את המקום לבית תפילה קבוע גם בימי השבוע.

ביום שישי האחרון התרגשו החסידים לקבל את המכתב שנשלח מבית האדמו"ר לרגל ייסוד השטיבל.

מכתבו של האדמו"ר מבעלזא. צילום: בחדרי חרדים

במכתב בירך האדמו"ר את החסידים לרגל ייסוד השטיבל וביקש מהם: "והנה מה טוב ומה נכון להעמיד תיכף גבאים שישגיחו שלא ישיחו בשעת תפילה מהחל ועד כלה, וכן בקריאת התורה ובין גברא לגברא".

כמו כן ביקש הרבי להתמקד גם בשיעורי תורה. "וכן למנות תיכף גבאים של חברת 'יגדיל תורה' לייסד שיעורי תורה עבור כל אחד ואחד בלי שום יוצא מן הכלל. ולשומעים להם יונעם ותבוא עליהם ברכת טוב", דברי האדמו"ר מבעלזא.

 

חסידות בעלזא אנטוורפן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד