י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
הלחץ נחשב להסתה?

סקר: האם הציבור מאמין שממשלת השינוי תושבע?

בעוד ב'ימינה' מנסים לשמור שחבר מפלגתם ניר אורבך לא יצטרף לשיקלי, היום פורסם סקר שבודק את אמון המצביעים בהקמת ממשלת השינוי - ולפיו רוב מצביעי גוש השינוי מאמינים כי היא אכן תושבע | פחות מחצי ממצביעי תומכי נתניהו חושבים שהיא לא תוקם

סקר: האם הציבור מאמין שממשלת השינוי תושבע?
יאיר לפיד ונפתלי בנט צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

לקראת השבוע הפוליטי הדרמטי, היום (ראשון) פורסם סקר חדש, הבודק עד כמה מאמינים תומכי מחנה השינוי שהממשלה אכן תושבע לבסוף, זאת ברקע הלחצים על חברי 'ימינה' להתנגד לה.

על פי הסקר שפורסם ב'חדשות 12', ונערך על ידי 'דרייקט פולס' של שלמה פילבר', 87% ממצביעי גוש השינוי, רוב עצום, מאמינים כי הממשלה של מפלגותיהם תוקם. מנגד, רק 4% מהמצביעים לגוש השינוי חושבים שהיא לא תוקם בסופו של דבר.

בגזרת תומכי נתניהו, 34% מהמשיבים חושבים כי למרות הלחצים והניסיונות, ממשלת השינוי כן תורכב, כש-45% טוענים שלא תוקם קואליציה לפיד-בנט.

בתוך כך, חבר הכנסת ניר אורבך מ'ימינה', אשר עדיין מתלבט האם להתנגד לממשלת השינוי, יקבל את החלטתו כבר בימים הקרובים, זאת למרות שיתכן כי ההצבעה לממשלה תדחה לשבוע הבא.

על פי הדיווח של הכתבת הפוליטית דפנה ליאל, אורבך יקבל את החלטתו כדי להפחית כמה ימי לחץ מפעילי ימין, ובשביל לאפשר לחברים סיעתו להתארגן בהתאם, ולא לקבל אל הודעתו שעות לפני השבעת הממשלה.

בנוסף, המשיבים נשאלו על מידת הלגיטימיות של הלחץ מימין על חברי ימינה. 93% ממצביעי גוש השינוי טענו כי הלחץ גובל בהסתה, כשמנגד רק 5% מהמצביעים לגוש השינוי טענו כי הלחץ אינו קרוב להסתה.

6% ממצביעי מתומכי נתניהו טענו כי הלחץ אכן גובל בהסתה, כשממול 93% מהמצביעים שתומכים בנתניהו השיבו כי הלחץ אינו גובל בהסתה.

ממשלת השינוי השבעת ממשלה מפלגת ימינה בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד