כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
שיכל את שני בניו

לאחר ייסורים קשים: הגאון רבי שמואל סירוטה זצ"ל

אחרי ששיכל בחייו שני בנים וחתן, הלך לעולמו לאחר ייסורים קשים ומרים הגאון החסיד רבי שמואל סירוטה זצ"ל, מדמויות ירושלים של למעלה והוא בן 81 בפטירתו. הלוויתו לפנות ערב בירושלים 

לאחר ייסורים קשים: הגאון רבי שמואל סירוטה זצ"ל
רבי שמואל סירוטה זצ"ל צילום: באדיבות המשפחה

ברוך דיין האמת: מירושלים מגיעה ההודעה על הסתלקותו של הגאון החסיד רבי שמואל סירוטה זצ"ל, מחשובי יקירי ירושלים של מעלה והוא בן 81 בפטירתו. 

ר' שמואל סבל ל"ע ייסורים קשים ומרים בשנים האחרונות והיום הוא נפטר לבית עולמו. 

המנוח זצ"ל נולד בירושלים בכ"ח אדר ת"ש לאביו רבי יעקב סירוטה ז"ל ולאמו מרת דבורה מרים ע"ה. 

בהגיעו לפרקו נישא לרעייתו בתו של הרב יוסף (יוסל) שיינברגר ז"ל, מזכיר 'העדה החרדית' בירושלים עשרות שנים. יחד הם הקימו בית של אהבת תורה, וזכו לדור של תלמידי חכמים ומרביצי תורה.  

מאז עד התקופה האחרונה היה תמיד שוקד על תלמודו, היה מנקיי הדעת שבירושלים ודעתו ברורה ואיתנה יחד עם גדולי ירושלים, להבדל מהציונים חינך את צאצאיו בדרכם של מייסדי הישוב הישן בדעה ברורה ואיתנה בכל הזמנים והתקופות.

נודע כתלמיד חכם עצום ששקד על התורה יומם וליל, היה דמות מוכרת בירושלים והיה ממתפללי בית הכנסת המרכזי הר צבי ברחוב צפניה שם קבע את מקום תפילתו.

זכה להערצה גדולה וידידת מופלגת משכנו באותו בנין זקן ראשי הישיבות הגאון רבי משולם דוד הלוי סולובייצ'יק זצ"ל ראש ישיבת בריסק שנלב"ע השנה.

בשנים האחרונות כשקשתה עליו ההליכה והיה הולך מאוד לאט, היה צועד מביתו לבית הכנסת הר צבי זמן רב (לכל אדם מביתו היה לוקח דקה הליכה), בכדי לא לבטל את הזמן היה תמיד הולך כשתהילים בידו ותוך כדי ההליכה היה מנצל את הזמן לאמירת פרקי תהילים.

בחייו שיכל את בניו הרב משה סירוטה ז"ל, שנהרג לפני למעלה מעשרים שנה בתאונת דרכים קשה, וכן את בנו האברך החשוב הרב הגאון רבי מאיר סירוטה זצ"ל שכיהן כמרביץ תורה מפורסם ונפטר מהמחלה הקשה. כמו כן נפטר עליו חתנו הגאון רבי שמעון הלוי סגל זצ"ל, מגיד שיעור בישיבת צאנז וישיבת טשכנוב שנפטר לאחר מחלה קשה. 

בחודש שבט האחרון נפטר גיסו, הגאון החסיד רבי מנחם מנדל משי זהב זצ"ל. 

השאיר אחריו את רעייתו החשובה שתחי' ואת בניו הגאון רבי דוד סירוטה ר"מ בשיבת כנסת אליהו ור"מ באיחוד בני הישיבות דקהל פרושים, הרה"ג ר' יעקב סירוטה, הרה"ג ר' צבי סירוטה ר"מ בישיבת רמ"א ומשפיע בקהל אנשי ירושלים, הגאון החסיד רבי שאול סירוטה משפיע דחסידי ברסלב, וחתנו הרה"ג ר' יודלביץ נכדים נינים הצועדים בדרך ישראל סבא.

מסע הלוויה היום (ראשון) בשעה 18:00 אחר הצהריים, מבית הלוויות שמגר בירושלים דרך בית הכנסת הר צבי ברחוב צפניה להר הזיתים שם ייטמן. 

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

הלוויה שמואל סירוטה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד