י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
התנהלות תמוהה

השופט מתח ביקורת על היועמ"ש ודחה את מועד פינוי הישיבה

אחרי תקופה ארוכה במהלכה ניהל היועמ"ש לעיריית כרמיאל מאבק נגד ישיבת 'רינה של תורה' - היום דחה השופט את מועד הפינוי של הישיבה בשנתיים ימים, בניגוד לעמדת היועמ"ש | שמחה גדולה בישיבה 

השופט מתח ביקורת על היועמ"ש ודחה את מועד פינוי הישיבה
היכל ישיבת רינה של תורה בכרמיאל צילום: באדיבות המצלם

שמחה גדולה בישיבת 'רינה של תורה' בכרמיאל: אחרי דיונים מתמשכים וניסיון של גורמים בעירייה לפנות באופן מיידי את בחורי הישיבה מהבניין - דחה היום (ראשון) בית המשפט המחוזי בחיפה את צו הפינוי לישיבה בשנתיים ימים.

ראש הישיבה הגאון רבי אברהם סטוארט הודיע היום לבחורי הישיבה לפני השיעור על הבשורה המשמחת על הדחייה בשנתיים.

אתמול התכנסו תלמידי הישיבה לכינוס חירום ולעצרת תפילה להצלחת הדיון שנערך היום והסתיים בהצלחה.

קצת רקע: מי שמנהל את המאבק העיקש נגד הישיבה, הוא היועץ המשפטי לעירייה עו"ד שלמה גבע, שכבר הגיש מספר עתירות נגד הישיבה במהלך התקופה האחרונה.

אחת העתירות שהיועמ"ש גבע הגיש מתייחסת לשטח שהוקצה במקור למוסדות קרן אורה של רב העיר, הרב אברהם צבי מרגלית, שהביא את ישיבת 'רינה של תורה' לכרמיאל למשך עשור, והישיבה שכנה על השטח שהוקצה להרב מרגלית.

היועמ"ש של העייריה שלמה גבע טען כי השטח הוקצה לשימוש עמותת 'קרן אורה', ובפועל מי שמשתמש בהקצאה היא 'רינה של תורה', ולכן, על הישיבה לפנות את במקום ואחרי זה הוא יחליט אם לדון על העברתו ל'רינה של תורה'.

הישיבה לא פינתה את המקום ולכן גבע החליט כי בעקבות כך שהיא השתמשה בשטח באופן לא חוקי - הוא מבטל לחלוטין את הדיון בנושא ועל הישיבה לפנות את השטח לצמיתות.

בישיבה טוענים כי "כחלק ממסע ההתעמרות של היועמ"ש בישיבה, הוא סירב לחתום להנהלת הישיבה על אישורים למשרד החינוך וכך מנע ממנה תקציבים, בטענה כי היא שוכנת על שטח לא לה".

בשיחה ל'בחדרי חרדים' טען אחד מבני הישיבה כי כלל העתירות והתיקים התנהלו על ידי עו"ד מטעם הישיבה, בצורה מסודרת ובאופן נפרד. "אך למרבה הצער, היועמ"ש החליט לערבב את הכול כתיק מרכזי אחד, כדי להורות על צו פינוי מיידי של הישיבה".

לטענתו, "היועמ"ש של העירייה מפעיל אכיפה בררנית כלפי הישיבה. הוא הגיש סדרה של עתירות נגד הישיבה. באחד הדיונים בבית המשפט הסכים השופט לטענת הנהלת בישיבה, כי היועמ"ש גבע מתנהל בצורה בררנית נגד הישיבה".

אחד התושבים, מוותיקי השכונה, אמר ל'בחדרי חרדים', כי "השכונה בה ממוקמת כעת הישיבה, הייתה מוכת פשע. היה פחד להסתובב בלילות. הישיבה והקהילה החרדית שהתפתחה סביבה היו ההצלה שלנו. לא ניתן ליועמ"ש של העירייה להרוס את היחסים המעולים שיש כאן בעיר בין חרדים לחילונים".

המועד המקורי של צו הפינוי היה מוקדם יותר השנה, בראשון לפברואר, אך בישיבה הגישו ערעור, והבוקר קיבלו את הבשורה כי מועד הפינוי נדחה בשנתיים. מדובר בסייעתא דשמיא מיוחדת, והתושבים החרדים בעיר היו מופתעים מכך שעמדת השופט הייתה מנוגדת לדעת היועמ"ש וחיובית לעמדת הנהלת הישיבה ותושבי השכונה.

השופט מתח היום בדיון ביקורת חריפה על התנהלות היועמ"ש שלמה גבע, זאת לאחר תקופה ארוכה של מאבק חסר תקדים מצד היועמ"ש בכל הקדוש והיקר לתושבים החרדים בעיר.

יצוין כי סגן ראש העיר פנחס סירוקה שמלווה את הישיבה יחד עם ראש העיר משה קונינסקי, כבר פועלים בימים אלו להקצאת מקום מכובד לבניית קריית הישיבה במקום אחר ומכובד.

היועמ"ש לעירייה שלמה גבע מסר בתגובה ל'בחדרי חרדים': "הדברים שהנך כותב מופרכים בעליל. בית המשפט שיבח את היועץ המשפטי לעירייה. מאחר וקרוב לוודאי שאת הדברים שבאמת נאמרו על ידי השופט לא תכתוב אינני מוצא לנכון להמשיך ולהרחיב".

רינה של תורה כרמיאל פינוי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד