כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
עסקה בטוחה

קונה דירה יד 2? בצע בדיקה

הבעיה לא פעם אצל אדם הרוכש דירה, היא שהוא מדלג על פני כמה מדרגות ורץ קדימה בלי לבדוק את מצבה הפיזי של הדירה. הנראות של הדירה יכולה להיות יפהפייה, אך כשבוחנים לעומק את מצבה מבינים שיש בה הרבה מאד הפתעות וברובן הן לא הפתעות טובות

קונה דירה יד 2? בצע בדיקה
בדיקת דירות צילום: סאגה ניהול פרויקטים

אדם שרכש דירה בגודל הנחוץ לו ובסביבת מגורים שאהובה עליו, מרוצה מאד מהעסקה שביצע. הוא מקדם את נושא חתימת החוזה ומפנטז כיצד תיראה הדירה הזו לאחר השיפוץ.

הבעיה היא שהוא מדלג על פני כמה מדרגות ורץ קדימה בלי לבדוק את מצבה הפיזי של הדירה. הנראות של הדירה יכולה להיות יפהפייה, אך כשבוחנים לעומק את מצבה מבינים שיש בה הרבה מאד הפתעות וברובן הן לא הפתעות טובות.

https://www.youtube.com/watch?v=nVeugTo4OLY

בסרטון שמואל גלברמן מבצע בדיקת דירה יד 2

כשלים וליקויים בדירת יד שנייה

בעל הנכס שמעוניין למכור אותו, דואג לכך שהדירה תיראה יפה, כדי שהלקוח הפוטנציאלי יתלהב וירכוש אותה. לכן לפני פרסום המודעה הוא צובע את כל הדירה או את הקטעים שנראים בעייתיים, מסדר ומצלם אותה ובדרך זו הלקוחות שמחפשים דירה בסביבת מגורים זו ובגודל נכס זה, מגיעים לדירה ומתרשמים ממנה.

לאור מקרים שבהם התגלו בדיעבד כשלים וליקויים, המגמה היום היא לשכור את שירותיו של מהנדס אזרחי שיבדוק את הבית על כל רבדיו וזאת לפני החתימה על החוזה וכדי למנוע עוגמת נפש.

בדיקה מקיפה של מהנדס בניין

מהנדס בניין מבצע כמעט בכל יום בדיקה של בדק בית ולכן הוא מומחה בתחום זה והוא מכיר את כל נקודות התורפה בבתים הישנים. זו הסיבה שהוא סורק את כל מה שקיים בבית, קירות, מרצפות, חלונות, תריסים, דלתות ועוד. תהליך זה מתבצע באופן ידני וגם באמצעות מכשור מתקדם כמו מד לחות לגילוי נזילות ופלס לגילוי אופן הדבקת האריחים, כדי לוודא שהם הונחו באופן ישר בכל המרחב הביתי ומעט בשיפוע במקלחות.

בתום הבדיקה המקצועית, המהנדס מפיק דוח מפורט אשר מצביע על כל הליקויים בדירה, אם מדובר בנושא חמור שיש לטפל בו מיידית כמו רטיבות, עובש, תחב ופטריות באחד מקירות האמבטיה, או נושא נוסף שיש לטפל בו אך לא בדחיפות, כמו שורת אריחים שאינם סימטריים. ליד כל סעיף רושם המהנדס מהי העלות המשוערת של התיקון הנדרש, או לחלופין אם נדרש לבצע רכישה של מוצר חדש במקום הנוכחי כמו לדוגמה התקנה של צנרת חדשה, התקנה של מעקה חדש במרפסת וכו'.

התוצאות של בדק בית

בדירות שמתגלים בהם כשלים מהותיים, רכישת הדירה במצבה הנוכחי תיצור איכות חיים לא תקינה ולא בריאה, כמו במקרה של רטיבות ועובש שמובילים לבעיות בדרכי הנשימה.

בעקבות המידע המפורט על העלויות המשוערות של התיקונים הנדרשים, נערך משא ומתן מחודש על עלות הדירה לרכישה, לאור ההשקעה הכספית המשמעותית שיש לשלם כדי שהבית יהיה תקין. תהליך ההתמחרות מחדש אינו פשוט וקל, יש מקרים שבהם שני הצדדים מגיעים להבנות ובעל הנכס מפחית מעט מערכו ומקרים אחרים שבעקבות דוח בדק בית העסקה מתפוצצת.

דירות יד שנייה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד