כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
ביטחון ובטיחות

איך תדע שחדר הממ"ד שלך בטוח

במדינת ישראל אשר מוקפת באויבים מכל עבר, קיימת חשיבות עצומה להימצאותו של חדר ממ"ד תקני בכל בית ובכל דירה. זו הסיבה שבכל הדירות החדשות שנבנות, אחד מחדרי הבית הוא ממ"ד. במבנים שבהם אין ממ"ד, קימת בעיה לדיירים בעת שמתרחש מבצע צבאי שבו מדינת ישראל סופגת טילים מכל עבר

איך תדע שחדר הממ"ד שלך בטוח
בדיקת חדרי ממ"ד צילום: שמואל גלברמן

חדר ממ"ד בטוח

חדר זה נבנה על פי תקנים מיוחדים, הוא מבוטן מכל עבריו והקבלנים מחויבים לבנות אותו באופן מדויק על פי התקן שנקבע לכך. מפקחי הבנייה מבצעים בקרה במלך הבנייה, כדי לוודא שכל הפעולות שבוצעו תואמות לתקן הישראלי.

תקן בניית ממ"ד 4422

  • שני צינורות אוורור ””4
  • צינור אוורור “8
  • נקודות חשמל: (שקע, מאור + מנורת חירום, מפסק), נקודת טלפון, נקודת טלוויזיה.
  • דלת הדף בדירה מפח 3 מ”מ ללא סף בולט.
  • חלון פנימי מאלומיניום עם זיגוג 9.52 מ”מ מפולי קרבונט (חלון זכוכית כנף ציר).
  • חלון הדף רסיסים – עובי פלדה 16 מ”מ (חד כנפי חיצוני).
  • טיח ממ”ד – על פי תקן ישראלי

השינוי בתקן הישראלי

בשנת 2019 התקבלה החלטה של פיקוד העורף בנושא החלון בחדר הממ"ד. על פי החלטה זו, עובי החלון שייבנה בכל ממ"ד יהיה 16 מ"מ וזאת לעומת עובי של 12 מ"מ שאושר עד מועד זה. מדובר בהבדל משמעותי ובזכותו הסבירות שרסיס יחדור דרך חלון כה עבה היא אפסית.

בדיקת תקינות של הממ"ד הביתי

כדי להיות רגועים בנושא כה אקוטי, מומלץ לבדוק את תקינותו של החלון למקרה של חלילה מלחמה וזאת באמצעות מהנדס בניין אשר יבחן נושא זה לעומק. בתום הבדיקה הוא יעדכן את הדיירים אם החלון שלהם עומד בתקנים או לא.

אם על פי הבדיקה מסתבר שהחלון אינו עומד בתקן, ההמלצה היא לפנות לאיש מקצוע ולהזמין חלון חדש, כך שבני הבית יהיו מוגנים בפני כל תרחיש.

המקרה בשדרות במהלך שומרי החומות

המקרה הטראגי בשדרות במהלך מבצע שומרי החומות במאי 2021, נגרם עקב העובדה שהחלון שהותקן בבית זה היה בעובי של 12 מ"מ בלבד ולכן הרסיס חדר דרכו. אילו הותקן בחדר זה חלון בעובי הנדרש על פי מה שנקבע בתקן הישראלי החדש, קיימת סבירות גבוהה ביותר שהרסיס לא היה מצליח לחדור פנימה ולגרום לאסון כה כבד.

בעקבות מקרה מצער זה, אזרחים רבים בוחנים את נושא תקינותו של החלון בביתם באמצעות מהנדס בניין ובמידת הצורך מזמינים התקנה של חלון חדש, עבור השקט הנפשי של כל בני המשפחה.

ממד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד