י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
ברוך שפטרנו

שר הבריאות: זה התאריך בו נשליך את המסכות לפח

שר הבריאות וראש הממשלה הכריזו היום כי באם התחלואה האפסית בישראל תמשיך, בקרוב תוסר חובת עטיית מסכה גם בחללים סגורים. ישראל תהיה למדינה הראשונה שתבטל חובת עטיית מסכה

שר הבריאות: זה התאריך בו נשליך את המסכות לפח
יולי אדלשטיין בהצהרה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בטקס שהתקיים היום (ראשון) להוקרה לצוותים הרפואיים בתום שנת קורונה בהשתתפות ראש הממשלה, שר הבריאות יולי אדלשטיין ושאר שרי הממשלה, הודיעו ראש הממשלה ושר הבריאות על התאריך בו תוסר חובת עטית המסכה.

"שכללנו את היכולות שלנו והפכנו למדינה המחוסנת הראשונה בעולם! לראות ולא להאמין: בשיא התחלואה, לפני חמישה חודשים, היו למעלה מ 10,000 חולים ביום; נכון לאתמול היו ארבעה בלבד. בשיא - בתי החולים היו בתפוסה מטורפת של חולי קורונה, והגענו ל- 1,228 חולים קשה. היום – 37. גם אחוז התחלואה צנח פלאים: בשיא הגענו לכ- 10% מאומתים; היום אנחנו נעים סביב עשירית האחוז", פתח השר יולי אדלשטיין.

"מה שמדהים במספרים הללו הוא העובדה שהם בצניחה בשעה שהמשק פועל באופן מלא", הוסיף שר הבריאות והודיע כי "נוכח המשך התחלואה הנמוכה אני רוצה לבשר לכם כאן שלאחר התייעצות שקיימתי עם בכירי משרד הבריאות, בראשות המנכ"ל פרופ' חזי לוי, החלטנו שאם עד 15 ביוני התחלואה תמשיך להיות נמוכה נאפשר את הסרת המסכות גם בחללים סגורים. זוהי מציאות שלא שיערנו שנגיע אליה בשלב זה, והגענו".

למעשה ישראל תהיה המדינה הראשונה בעולם שתאפשר הסרת המסכות גם במרחב הפתוח, כך, החל מעוד 9 ימים יוסרו כל ההגבלות מלבד החובה לערוך בדיקות קורונה לפני ואחרי הטיסות וחובת בידוד מכמה מדינות אדומות.

"לצערי", התייחס השר אדלשטיין לכת מתנגדי החיסונים, "אתם נאלצים לעמוד יחד גם אל מול התופעה החוזרת ונשנית של אלימות נגד צוותי הרפואה. נגד הסתה חסרת גבולות ברשתות החברתיות של מי שהתנגדותם לחיסונים מביאה אותם לעיוורון ערכי ומוסרי. ההסתה נמשכה גם הלילה מול ביתו של מנכ"ל המשרד פרופ' חזי לוי, עם כל הגועל נפש מצד הכתב של מתנגדי החיסונים. אנחנו איתך ולא ניתן לפגוע באף אחד במערכת הבריאות שלנו".

יולי אדלשטיין קורונה בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד