י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
בטקס חילופי האישים

דובר צה"ל החדש נכנס לתפקידו: "היד על המקלדת קלה"

תת-אלוף הדי זילברמן שצפוי להתמנות לנספח ההגנה בוושינגטון, סיים היום את תפקידו כדובר צה"ל | במקומו ייכנס לתפקיד תת-אלוף רן כוכב (רנכו) | זילברמן: "אני גאה בהישגנו במבצע 'שומר החומות' – אך גאה לא פחות בהצלחתנו ב'שימור המוחות' הנכונים במערך" | רן כוכב: "בימים בהם הזירה התקשורתית משתנה, היד על המקלדת קלה וברשתות החברתיות לא בוררים מילים, הולך וגדל מרחב השפעתה של דוברות צה"ל"

דובר צה"ל החדש נכנס לתפקידו: "היד על המקלדת קלה"
טקס חילופי המפקדים בדובר צה"ל צילום: דו"צ

תת-אלוף רן כוכב (רנכו) נכנס היום (ראשון) לתפקידו כדובר צה"ל במקומו של תת-אלוף הדי זילברמן שסיים את תפקידו. טקס החילופים נערך היום במחנה 'אביב' של דובר צה"ל בתל אביב, במעמד ראש אגף המבצעים, האלוף אהרון חליוה, מפקדי מערך דו"צ, בני המשפחות ומוזמנים נוספים.

תת-אלוף רן כוכב מחליף בתפקידו את תת-אלוף הדי זילברמן, אשר כיהן בתפקיד כשנה ותשעה חודשים ומונה לנספח ההגנה בוושינגטון. תא"ל זילברמן יועלה לדרגת אלוף. "העולם עבר מהפכה תקשורתית. התקשורת, ואיתה מערך הדוברות - השתנו לבלי הכר", אמר בטקס ראש אגף המבצעים, אלוף אהרון חליוה.

"מה לא השתנה? הצורך בדברור מדויק, ענייני ואמין. שישקף את המעשה הצבאי ואת העשייה הצבאית כפי שהם", הוסיף. "זה לא עניין של יחסי ציבור, זו דרכנו לשמר את רמת האמון הגבוהה שעומדת במבחן פעם אחרי פעם - בין צה״ל לציבור הישראלי, בין צה״ל לעם. את החיבור שלנו והקשר שלנו לעם ואת ייעודו של צה״ל - כצבא עם".

"בשנתיים האחרונות הדי, כדובר צה"ל, עמדת בחזית ההסברה של צה"ל והיית 'שומר החומות'. מקצוען, מדויק, חד. מפקד ואיש של אמת. רנכו, אין לי ספק שתביא לתפקיד את ניסיונך המבצעי רב השנים וגם - את ההכרות שלך עם עולם התקשורת. השילוב בין שניהם יהיה מנצח", אמר חליוה.

דובר צה"ל היוצא, תת-אלוף הדי זילברמן אמר: "השנתיים האחרונות, בהן הייתי מוקף בעשייה הדוברותית על שלל גווניה, הוכיחו לי את כוחה של מילה ואת משמעותו של נרטיב. כי זהו סוד כוחו של המערך; היכולות לחבר אנשים, סיפורים וחוויות, ניצחונות וכישלונות, ולהפוך אותם לסיפור של צה"ל – לסיפור של כולנו".

לדבריו, "אנשי מערך דובר צה"ל, לכולכם - תחושת שליחות, אמונה בצדקת הדרך, יכולת עבודה בצוות, עבודה ביחד, ומטרה אחת ברורה לעשות הכל למען צה"ל. אתם שרואים את התמונה המלאה, שמעניקים את המסגרת, המסגרת הדוברותית לסיפור שלנו. אני גאה בהישגנו במבצע 'שומר החומות' – אך גאה לא פחות בהצלחתנו ב׳שימור המוחות' הנכונים במערך".

דובר צה"ל הנכנס, תת-אלוף רן כוכב אמר: "בימים בהם הזירה התקשורתית משתנה, היד על המקלדת קלה וברשתות החברתיות לא בוררים מילים, הולך וגדל מרחב השפעתה של דוברות צה"ל ואיתו גם האחריות המוטלת על כתפינו. אמון הציבור והחברה הישראלית, לצד דעת הקהל והתמיכה הבינלאומית, הם הבסיס לאורו פועל צה"ל, כדי לקיים את ייעודו בהגנת העם והמולדת. אמון הציבור הוא הנכס היקר ביותר של צבא העם".

"צה"ל שלנו ימשיך להגן על ישראל, כי אין לנו מדינה אחרת וגם לא צבא אחר. כמי שצמח בחה״א ופיקד על מערך ההגנה האווירית, אני מחליף טילים במילים, כדי לתרום את חלקי למאמץ להסביר ולדברר. מערך דובר צה"ל הוא חוד החנית בשמירת אמון הציבור ובסיס הפעולה בכוחנו ובצדקתנו", הוסיף כוכב.

צה"ל דובר צה''ל הדי זילברמן רן כוכב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד