י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
החוליה החלשה

עושים סדר: זו הסיעה החרדית שתהיה הראשונה לערוק לממשלת בנט - לפיד

פומבית הם מבהירים "נהיה אופוזיציה לוחמנית", אך ברור שבשלב מסוים הם ימהרו למצוא את דרכם לממשלת בנט - לפיד | מי תהיה החוליה החלשה הראשונה להישבר ולערוק פנימה | הח"כ שיסרב לשבת לצד לפיד ומי שייכנס בתמורה לתפקידים בלבד | בחדרי חרדים עושה סדר 

עושים סדר: זו הסיעה החרדית שתהיה הראשונה לערוק לממשלת בנט - לפיד
גפני\דרעי\ליצמן צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ממשלת השינוי טרם הוקמה, והחרדים כבר מבהירים כלפי חוץ כי אין סיכוי שישתלבו בשום שלב בממשלת בנט - לפיד, אך בפועל מאחורי הקלעים החלו חילופי האשמות, מי יהיה החוליה החלשה שתכנס ראשון לממשלה או שמא תשתף פעולה עם הממשלה הצרה בדילים של תקציבים וסיוע בלשכות השרים וראשי הממשלה.

כך בימים האחרונים החלו חברי הכנסת לתדרך זה נגד זה, בחילופי דברים בחדרים הסגרים, בשאלה מי יהיה החוליה החלשה שתערוק ראשונה לממשלת בנט - לפיד, כאשר הניסיונות יגיעו מהר מאוד, כך טוענים חברי כנסת בדגל התורה כי דווקא מאיר פרוש וישראל אייכלר יהיו הראשונים לשתף פעולה עם הממשלה, זאת בתגובה לחשיפת 'בחדרי חרדים' בשבוע שעבר.

מנגד, ב'אגודת ישראל' אומרים כי ברקע הזעם של משה גפני על ראש הממשלה בנימין נתניהו והתנהלותו בחודשים האחרונים, יהיה זה גפני וחבריו ב'דגל התורה' שימהרו להשתלב בממשלה, כך שבתמורה לוועדת הכספים ושמירת תקציבי הישיבות וסיכום וטו על נושאי הדת, הם יכולים להיות הראשונים מהסיעות החרדיות להיכנס לממשלה.

בש"ס ובאגודת ישראל של יעקב ליצמן שצפוי לייצג רק את עצמו בכנסת, שומרים על נאמנות מוחלטת לראש הממשלה בנימין נתניהו, האתגר שלהם יהיה ביום שראש האופוזיציה המיועד בנימין נתניהו יחליט לפרוש מראשות הליכוד או שמא יודח בפריימריז, בש"ס ייכנסו לדילמה אמיתית וירצו לשוב לעמדות הכוח ולהשפיע. לעומתם, יעקב ליצמן ייתקל מול החרם שלו על יאיר לפיד ויתקשה לשבת לצידו וכל שכן תחתיו כראש ממשלה חליפי.

'בחדרי חרדים' עושה סדר: החוליה החלשה, הסיעה החרדית שתערוק ראשונה לממשלת לפיד - בנט. 

ש"ס:

סבירות נמוכה שתצטרף כל עוד ראש הממשלה בנימין נתניהו נשאר בזירה, אם כי מפלגת ש"ס בנויה משליטה במגוון תפקידים, ולכן יתכן שאם היא תקבל התחייבות למינוי רבנים, וכן את משרד הפנים והנגב הגליל בלי התנגדות של ליברמן וימינה, היא תצטרף.

דגל התורה:

סבירות גבוהה שתצטרף באם תראה כי הממשלה תשרוד. הנאמנות לנתניהו אינה פקטור אצלה, אלא רק החשש מפגיעה באינטרסים החרדים.

בתמורה לשליטה בוועדת הכספים, משה גפני יצטרף בשלב מסוים. חלק מהחוקים שתקדם הממשלה עד הצטרפותו, עלולים להכשיל כניסה שלו, אך חוק הגיוס לא יהיה אחד מהם, שכן 'דגל התורה' תמכה בנוסח המוצע כעת שהתגבש במשרד הביטחון.

אגודת ישראל:

המכשול היחיד שימנע מיעקב ליצמן להצטרף לממשלה, היא הישיבה לצד יאיר לפיד וכל שכן תחתיו בעמדת ראש הממשלה החליפי והשולט בממשלה, בעוד ענייני החוקים עוד ניתנים למו"מ.

ציר מאיר פרוש - ישראל אייכלר:

בניגוד לליצמן, אלה לא מחרימים אנשים אלא אג'נדות, כך שהמכשולים עבורם הם חוקי הגיוס והגיור שהם מנסים לקדם, לצד השמירה על האידישקייט. אם יצליחו להגיע לפשרה בנושאים הללו, הסיכוי שלהם לחבור לממשלה - קיים.

ממשלת השינוי דגל התורה מאיר פרוש ישראל אייכלר ממשלה ללא חרדים ממשלת בנט לפיד תנועת ש"ס יעקב ליצמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 26 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד