ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
מבצע חיסוני הילדים

פרופ' ברבש: זו הסיבה ששלחתי את נכדיי להתחסן

ברקע תחילת מבצע החיסונים לגילאי 12-16, פרופ' גבי ברבש הסביר הערב מדוע כדאי לחסן את הילדים לקורונה על אף החשש, והתייחס לתופעת דלקת שריר הלב | "שלחתי את נכדיי להתחסן, הנזק רב על התועלת"

פרופ' ברבש: זו הסיבה ששלחתי את נכדיי להתחסן
פרופ' גבי ברבש צילום: מתוך שידורי ערוץ 12

ברקע חששות ההורים, החל היום (ראשון) משרד הבריאות במבצע חיסונים לילדים בני 12-16. פרופ' גבי ברבש הגיע לאולפן תכנית חיסכון ושוחח עם קרן מרציאנו בנושא. ברבש הדגיש את התועלת הרבה בחיסון ילדים על-אף החשש הרחוק מפני דלקת שריר הלב.

ברבש נשאל מדוע כאשר המגפה בדעיכה צריך לקחת סיכון כלשהו ולחסן ילדים. פרופ' ברבש השיב כי גם הוא התלבט בכך בחודשים האחרונים, ואמר כי הוא מסכים שכעת החיסון לא באותה רמת קריטיות כמו לפני מספר חודשים, אז היינו בעיצומה של מגפה שכעת דעכה לחלוטין בישראל.

ברבש הסביר כי השיקול כעת הוא שונה: בדומה לחיסון ילדים נגד חצבת ואדמת, הקורונה לא נעלמת מהעולם וגם לא בישראל, אנחנו נמשיך כל הזמן לראות תחלואה מסוימת והרצון שלנו הוא לגרום לכך שהמערכת החיסונית של כולנו ובטח של הילדים שעתידם לפניהם, תכיר את הקורונה ותהיה "דרוכה" מול הנגיף. לדברי ברבש הסיכון הוא מזערי אל מול התועלת בכך שהמערכת החיסונית של הילדים תפגוש את הנגיף ולא דרך מחלה. פרופ' גבי ברבש אף הדגיש שאת נכדיו הוא כבר שלח להתחסן.

בהמשך התייחס הפרופ' לדלקת שריר הלב שמיוחסת במקרים נדרים לחיסון: לפי הנתונים שנאספו בארץ, הסטטיסטיקה אומר שרק 1 מתוך 6000 ילדים מחוסנים, יותר בנים מאשר בנות, יחלו בדלקת שריר הלב. פרופ' ברבש הסביר שהתופעות שמרגישים במצב קשה הוא דופק מהיר וכאב בחזה והדגיש ש-95% מהמקרים של דלקת שריר הלב הם קלים מאוד וחולפים מעצמם.

גבי ברבש קורונה חיסון לקורונה חיסון ילדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד