י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"צריך להחליט מה טוב לנו"

המיקרופון נותר פתוח ויו"ר הכנסת פלט את כוונותיו

על רקע הניסיונות לסכל את ממשלת השינוי, יו"ר הכנסת יריב לוין מ'הליכוד' עדיין לא הודיע על תאריך להשבעתה, ובשיחה בתוך ישיבת סיעתו, אמר כי יחליט על כך לפי תאריך שטוב למפלגתו | בנוסף התייחס לאפשרות שגוש השינוי ינסו להדיחו · האזינו

המיקרופון נותר פתוח ויו"ר הכנסת פלט את כוונותיו
נתניהו ויריב לוין צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

למרות הדיווח הבוקר (ראשון) כי הוא שוקל להביא להצבעה את ממשלת השינוי ברביעי הקרוב, הערב (ראשון) מתפרסמת הקלטה מתוך ישיבת סיעת 'הליכוד' שהתכנסה בצהריים, ובה יו"ר הכנסת יריב לוין מודה כי עוד לא החליט כיצד לנהוג.

בהקלטות, שפורסמו ב'כאן 11', נשמעים כמה חברי סיעת 'הליכוד' מתכוננים לקראת פתיחת הישיבה באופן רשמי, אך בניגוד לנוהל, המיקרופונים בטעות דלוקים - ותוכן השיחה דלף החוצה, ובו בין היתר הווידוי של בכיר המפלגה יו"ר הכנסת יריב לוין שאומר כי יחליט על מועד ההצבעה על השבעת הממשלה, לפי מה שטוב למפלגתו.

"לא, לא הודעתי. אני אודיע מחר, צריך להחליט מה טוב לנו", נשמע לוין משיב לשרה מירי רגב שמתעניינת באשר לתאריך, "יכול להיות רביעי, יכול להיות חמישי, יכול להיות ראשון ויכול להיות שני. עד שני". כך לוין.

לאחר מכן הגיב לוין על האפשרות שהוא יוחלף לפני הקמת הממשלה: "הם (גוש השינוי - י.כ.) יכולים להביא להצבעה על יו"ר הכנסת. את זה הם יכולים לנסות, ויכול להיות שידיחו. חי מדקה לדקה, משעה לשעה". מתאר את מצב הכוננות בו הוא נתון.

בתוך כך, לוין נשא דברים לאחר מכן בישיבת סיעת הליכוד הרשמית ואמר: "ביום שישי דרשתי לפרסם את ההסכמים הקואליציוניים. הדיון הציבורי חייב להיעשות מבלי שיהיו דברים שנסתרים מהעין. חשבתי שיפרסמו מייד".

"הסתרת ההסכמים מהציבור ומחברי הכנסת", אמר לוין והוסיף, "אומרת הכל – האמת על מה שיש בהסכמים האלה היא קשה והממשלה הזאת היא רעה ודרכה הפוכה לחלוטין מדרכנו".

"חברי הכנסת של ימינה ותקווה חדשה, זו לא רק שעת מבחן אלא גם שעה של חשבון נפש. הניחו כל שיקול של אי נעימות בצד ועשו את מה שנכון – תודיעו שאתם מתנגדים לממשלת השמאל ותיכתבו לזכות גדולה בספרי ההיסטוריה", סיכם.

יו''ר הכנסת יריב לוין השבעת ממשלה ממשלת בנט לפיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד