י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
החשוד לא נתפס

צפו: אברך חסידי הותקף בוויליאמסבורג לאור יום

לאור יום ולעיני מצלמת אבטחה הותקף אברך חסידי שצעד לתומו ברחובות וויליאסמבורג, מקום מגוריו. על ידי גוי שחור שהכה אותו באגרופים לאחר שצעק לעברו כמה מילים אנטישמיות

צפו: אברך חסידי הותקף בוויליאמסבורג לאור יום
חסיד. אילוסטרציה צילום: נועם ריבקין פנטון, פלאש 90

אם חשבנו שהתקיפות נגד יהודים נרגעו עם תום מבצע 'שומר החומות', מתברר שלא, האחרון בשורת תקיפות נגד יהודים בעיר ניו יורק, אירע אתמול (ראשון) בוויליאמסבורג.

על פי הדיווח בערוץ הטלגרם של 'חדשות וויליאמסבורג', סמוך לשעה 12:25, אברך חסידי הותקף ברחוב סטוקטון - שדרות מרסי, על ידי גוי שחור שצעק עליו ואז היכה אותו באגרופים.

ארגון השומרים, ארגון הצלה ושוטרים הגיעו למקום. הקורבן נבדק על ידי מתנדב הצלה וטופל בשל פציעות קלות, אך לא נזקק לאשפוז.

האירוע מצטרף לאירוע אנטישמי נוסף שאירע ביום שלישי האחרון. צלבי קרס נחרטו על דלת דירה של שני סטודנטים יהודים בקמפוס של אוניברסיטת פלורידה, וזאת על רקע עלייה ארצית במקרים של הטרדות ונדליזם נגד יהודים. ערוץ WCTV דיווח, כי אלמוני צייר שלושה צלבי קרס עם המילה "נאצי" על הדלת.

האלימות הבלתי נסבלת הביאה את אגודת ישראל באמריקה לקרוא לחבריה, לגייס חברי קונגרס למאבק באנטישמיות ובאלימות נגד יהודים. כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', הקמפיין עלה לאוויר לאחר שראשי אגודת ישראל יחד עם קבוצות יהודיות נוספות נפגשו עם בכירים בבית הלבן ובהנהגת הקונגרס, בין דרישות הקמפיין "לתמוך ביוזמת הקונגרס למינוי שגריר מיוחד של מחלקת המדינה לצורך מעקב ומאבק באנטישמיות ולטיפול במתקפות אנטישמיות ברמה העולמית".

חברי התנועה נקראים לבקש מחברי הקונגרס ומאישי ציבור הקרובים אליהם או מאזורי מגוריהם, לנקוט בצעדים כמו: לגנות בקול רם, בבירור ובאופן חד משמעי אלימות ורטוריקה אנטישמית מרושעות; לדרוש הגנה מוגברת על בתי כנסת, ישיבות ומוסדות תורניים וקהילתיים - על ידי הגדלת תוכנית מענקי האבטחה לעמותות ל-360 מיליון דולר; לספק למשרדי המשפטים ולסוכנויות אחרות את מלוא המשאבים הדרושים להם לדיווח מניעה ותגובה לפשעי שנאה אנטישמיים ואחרים.

עוד נדרשו חברי התנועה לפעול לחיזוק ההפעלה והאכיפה של חוק השימוש במקרקעין הדתיים והמוסדיים, כדי להילחם בחוקי ייעוד מסוימים, אשר שימשו לעתים קרובות מדי ככלי אנטישמי נגד יהודים שומרי תורה ומצוות ומוסדותיהם בערים ובשכונות; לתמוך ביוזמת הקונגרס למינוי שגריר מיוחד של מחלקת המדינה לצורך מעקב ומאבק באנטישמיות ולטיפול במתקפות אנטישמיות ברמה העולמית.

אגרוף אנטישמיות בארצות הברית וויליאמסבורג גוי שחור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד