ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
שבים לאיים

חיזבאללה לישראל: "כל חישוב מוטעה, יביא את להבות הגיהנום"

בכיר חיזבאללה משגר איום לעברה של ישראל, שנראה כי נמצאת בימים של חילופי שלטון. "אם תפרוץ מלחמה עם חיזבאללה, הם יראו להבות של הגיהינום. למה שהם לא ציפו אפילו בחלומות שלהם", כך לדבריו

חיזבאללה לישראל: "כל חישוב מוטעה, יביא את להבות הגיהנום"
אילוסטרציה צילום: unsplash

"על מנהיגי האויב להיות פחות יהירים". כך מזהיר בכיר בארגון הטרור חיזבאללה, חסן אל-בגדאדי. ערוץ הטלוויזיה "אל-מנאר" המזוהה עם חיזבאללה ציטט את דבריו באומרו, "המפלגה שומעת את יהירותם של מנהיגי האויב הזה נגדו בלבנון, ואסור להם לחשב שוב לא נכון, אם תפרוץ מלחמה עם חיזבאללה, הם יראו להבות של הגיהינום. למה שהם לא ציפו אפילו בחלומות שלהם".

הוא הדגיש כי "מנהיגי ישראל אינם מפיקים לקחים ואינם מבינים פוליטיקה אמיתית, וטוענים כי האופי התוקפני והפושע תמיד קורא להם להרפתקאות, הטבע הישראלי הזה מוסיף לאמונתנו את התקווה על מותה של הישות הזאת במהירות שיא".

כזכור חיזבאללה לא עמד מנגד במבצע 'שומר החומות', עורך העיתון אל-אח'באר הלבנוני המזוהה עם חיזבאללה, איבראהים אל-אמין, טען אחרי המלחמה כי במהלך המבצע הוקם חמ"ל משותף בביירות שכלל קצינים מחיזבאללה, קצינים מחמאס וארגונים פלסטיניים אחרים, בנוסף לקצינים ממשמרות המהפכה של איראן.

לדבריו, מפקד כוח קודס במשמרות המהפכה, איסמאעיל קאא'ני, ביקר פעמיים בביירות במהלך המבצע. "החמ"ל היה אחראי על תיאום בין הצדדים לא רק בהקשר של חילופי ידע או דברים הקשורים לטקטיקה. הייתה גם פעילות מודיעינית".

חיזבאללה, לפי טענתו, העביר לביירות קציני שטח בחמאס "בדרכים מיוחדות". עוד טען כי במהלך הלחימה בחיזבאללה הצליחו להעביר ציוד לתוך עזה. הוא גם ציין כי לארגונים הפלסטיניים בעזה היה צורך לעקוב אחר התנועות של ישראל ולכן היה סיוע מצד "חיל האוויר של ההתנגדות" (מתכוון לחזית הצפונית ולא לעזה): "הישראלים הפילו מל"ט. זה לא אומר שזה רק המל"ט שחדר לשטח ישראל, מה שהם אמרו שהוא איראני".

לדבריו, הייתה כוננות בקרב המחנה הפרו האיראני מדרום לבנון ועד צנעא', בירת תימן, לקראת אפשרות שישראל תרחיב את המערכה.

חיזבאללה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד