י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

יוסי גרין שר ר' בעריש ווישעווער • חשיפה

בעוד המודרניזציה חודרת לתעשיית המוסיקה החסידית, נוטל יוסי גרין יוזמה ומנחיל לדור הצעיר דווקא את המוסיקה האותנטית • בהשקעה כלכלית אדירה הוא מפיק את שיריו ר' בעריש ווישעווער, מגדולי המלחינים באירופה שלפני השואה • הסנונית הראשונה - בחשיפה בלעדית

יוסי גרין שר ר' בעריש ווישעווער  • חשיפה



לפני כשלושה שבועות התחתן נכדו של ר' בעריש ווישעווער. סבא בריש הוא לא אחר מאשר רבי דב בריש הלוי הורוביץ זצ"ל, שהיה ידוע לפני מלחמת העולם השניה כר' בריש ווישעווער, על שם העיר ווישאוו שהיתה אז תחת שלטון הונגריה.

ר' בריש היה אחד המלחינים הידועים של המוזיקה החסידית באירופה של לפני מלחמת-העולם השנייה, והיה מי שהלחין שירים עבור רוב שושלות החסידים שהתגוררו באיזור שהיה תחת השלטון האוסטרו-הונגריה.

לחתונת נכדו של ר' בעריש הפיק יוסי גרין שיר ראשון 'ברוך השם' - שיר הפותח סדרה בת 8 שירים ממרכולתו של ר' בעריש. מיד לאחר הסדרה הזו, כך מספר יוסי, תבוא סדרת המשך משירי חתנו של ר' בעריש.

הסינגל הראשון בסדרה - "ברוך ה' יום יום" - הוא ניגון שר' בריש שלח לרבי יואל טייטלבוים זצ"ל, האדמו"ר מסאטמר, על הזמר 'שלום עליכם'. בהמשך שינו חסידים ושרו על לחן זה את הזמר 'ברוך ה 'יום יום' ששרים בסעודת יום השבת.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד