ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
איך תזהו?

אל תפתחו את המייל הבא: "יש לך פקס חדש"

מייל זדוני מנסה לשדל את נמעניו להזין את פרטי ההתחברות שלהם למיקרוסופט 365 | חשוב לשים לב ולא לשתף פעולה עם התוקפים | כל הפרטים ואיך מזהים

אל תפתחו את המייל הבא: "יש לך פקס חדש"
עבודה על מחשב. אילוסטרציה צילום: unsplash

חברת אבטחת המידע ESET מתריעה מפני מייל הונאה שמופץ בתפוצה רחבה "יש לך פקס חדש". מקבלי הפקס מתבקשים ללחוץ על המסמך "למעלה או על תצוגה מקדימה" כדי לצפות בפרטים.

המייל הזדוני

מה קורה בפועל:

נמען אשר קיבל את המייל והקליק על הקישורים, מגיע לעמוד אשר נראה כעמוד כניסה למיקרוסופט 365, ושם הוא מתבקש להזין את פרטי המייל שלו על מנת לקבל גישה לקובץ ששלחו לו.

עמוד דליית פרטים

כבר בשלב הזה ניתן לראות כי כתובת האתר שהגענו אליו (למעלה משמאל), אינה של מיקרוסופט.

אם בכל זאת הזין את כתובת המייל שלו, כעת יתבקש להזין גם את הסיסמה. בבדיקה שביצענו עולה כי לא משנה איזו סיסמה היינו מזינים, העמוד היה מראה לנו הודעת שגיאה שמשהו בפרטים לא נכון. למעשה כל מידע שהזין המותקף לטופס המזויף, עלול להגיע באופן ישיר אל התוקף שמאחורי ניסיון ההונאה.

בחברת אבטחת המידע ESET מבקשים לציין: "חשוב כי הארגונים יקפידו על מודעות של העובדים לניסיונות הונאה מסוג זה. ארגון אשר נופל בתרמית שכזו, קיים סיכוי גבוה כי החברה היתה יכולה להיות חשופה להתקפה חמורה ביותר של גניבת מידע פיננסי או רגיש".

"דגש נוסף הוא כי חברה אשר מזהה שנשלחו מיילים זדוניים, לכאורה מהכתובת הארגוניות שלה, תזהיר את הנמענים ותעדכן אותם כי מדובר בהונאה".

בחלק ניכר מהמקרים, יהיו סימנים שמראים כי לא מדובר בהודעות לגיטימיות, למשל:

נושא המייל – בדרך כלל הנושא יהיה תואם לתוכן המייל. כותרת אשר משתמשת בשם הקובץ הינה חשודה.

שפת התקשורת – רגילים לקבל מיילים בשפה העברית? היזהרו ממיילים אשר מגיעים משולחים שאתם מכירים ולפתע משתמש בשפה זרה. במייל הזה לדוגמה, ניתן לראות כי כתוב "לפתוח" על הכפתור, במקום "פתח", אשר מקובל ונכון יותר.

קובץ מצורף – שימו לב שיהיה בעל שם תקין שתואם לדפוס העבודה אליו אתם רגילים. קובץ אקראי בשם "f6Do78%_7", הינו חשוד.

בנוסף, אם כתוב במייל שמצורף קובץ PDF, שימו לב שלא תופנו ל-OneDrive או שירות אחר לאחסון קבצים אונליין כמו DropBox או Google Docs, אלא שיהיה קובץ מצורף, כמצופה.

מעבר עם העכבר על הקישור – אם תרחפו עם העכבר מעל כפתור או טקסט שמפנה אתכם לקישור, תוכלו לראות מצד שמאל למטה את כתובת העמוד אליו תגיעו ולראות האם מדובר בכתובת אותנטית או במשהו מסורבל שנראה לא אמין.

חתימות למייל – רגילים לקבל מיילים משולחים קבועים ללא חתימה? שימו לב במקרה שנשלח מייל מאישיות אחרת בחברה ואם פתאום מצורפת חתימה, בשונה מבדרך כלל.

הזנתם את הפרטים שלכם וגם את הסיסמה?

קודם כל חשוב שתחליפו סיסמה, כי בכל זאת היא ככה הנראה עברה לגורם שאינכם מכירים אותו או את כוונותיו. וכמו תמיד, הפעילו אימות דו שלבי.

הונאות פישינג הונאת אשראי הונאות באינטרנט פקס חברת ESET

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד