י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

סודות שבעמק

לרגל 100 שנים להתיישבות בעמק יזרעאל יערך מיזם ראשון מסוגו שנקרא "בית סודות שבעמק"

סודות שבעמק



המועצה האזורית עמק יזרעאל חוגגת השנה 100 שנים להתיישבות העברית בעמק יזרעאל. במסגרת האירועים נערך מיזם ראשון מסוגו בארץ ובעולם שנקרא "בית סודות שבעמק", שיחנך ב-26 בספטמבר, חול המועד סוכות. המבנה ממוקם "בבית עובדי המסילה", במתחם תחנת רכבת העמק בכפר יהושע. בית האבן העתיק עבר תהליך שימור ושחזור על ידי המועצה לשימור אתרי מורשת ועוצב על ידי האמנית טלי גיל.

101 חידות

המבקרים עוברים בין שלושת חדרי המבנה ונחשפים ל-101 שורות שכל אחת מהן היא חידה הקשורה בתולדות 100 שנות ההתיישבות העברית בעמק. נושאים שונים שעוסקים בהישגים, קשיים, אתרים, נופים ובאנשים ששמם נקשר בתולדות העמק. חידה אחת לכל שנה מאז החלה ההתיישבות בעמק ואחת נוספת לשנה הבאה.

גיבור חידת העמק

החידות חוברו על ידי החידונאי דן חמיצר והן ייחודיות לאתר ולמקום. הן ערוכות כך שרק המבקר ב"בית החידות" יוכל לצאת לדרך ולחפש את הפתרונות והתשובות ברחבי עמק יזרעאל. פתרונה של כל חידה הוא במילה אחת או בשתי מילים. הראשון שיפצח את אחד הסודות יזכה בתואר: "גיבור חידת העמק." מדליה של כבוד, שבתוכה ייחקק שמו תוצג על קיר ב"בית סודות שבעמק" ותנציח את פועלו. עם פיצוחו של כל אחד מהסודות, יתווסף ב"בית הסודות" הפתרון כשהוא כתוב תחת שורת הסוד. אוהבי החידות ומשפחות שמחפשות להוסיף תוכן לטיול יוכלו לבחור במשימה מאתגרת ולצאת לחפש את פתרונה.

לכל חידה שתפוצח יתלווה הסבר מנומק באתר האינטרנט של המועצה האזורית עמק יזרעאל והוא יופיע בדפי "בית סודות שבעמק" www.EYZ.org.il. אתר האינטרנט של המועצה האזורית ילווה את המיזם בעדכונים, בתקנון המפורט ובהסברים, בפרטי הזוכים ומעת לעת גם ברמזים.

להכיר את העמק מקרוב

אייל בצר, ראש המועצה האזורית עמק יזרעאל: "מדינת ישראל חגגה לא מכבר 62 שנים להקמתה, אולם חשוב שאנשים, ובעיקר בני הנוער, יכירו גם את התקופה שקדמה להקמת המדינה. בעמק יזרעאל חוגגים מאה שנים לראשית ההתיישבות העברית, ועל ידי משחק החידות יוכלו המשתתפים להכיר סיפורים הקשורים בתולדות ההתיישבות בעמק יזרעאל ואת תרומתה הרבה להקמת המדינה והמשך פיתוחה עד ימינו אלו".

עמרי שלמון, משנה למנכ"ל המועצה לשימור אתרים: "הפרויקט של בית הסודות שלמעשה מחיה את סיפורי העמק החבויים והפחות ידועים הנו פרויקט במתחם אתר רכבת העמק ובהיות הרכבת מסתורית בעצמה, מאפשר נגיעה בחבור שבין הפוטנציאל של אתרי השימור במקום והארץ בכלל לבין חיבור לקהילה וצרכיה התרבותיים והכלכליים".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד