י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

האח הגדול מתאכזב: לא יוקם גוף למלחמה בטרור האינטרנטי

האקרי העולם יכולים להירגע: הידיעה שעומד לקום גוף רב זרועות למלחמה בטרור המחשבים והאינטרנט הכתה גלים לכמה ימים - עד שהתברר: בנק ישראל לא מעוניין

האח הגדול מתאכזב: לא יוקם גוף למלחמה בטרור האינטרנטי

האקרי העולם יכולים להירגע: ארגון השב"כ, כך התפרסם, פנה לנגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, ולמפקח על הבנקים, רוני חזקיהו, וביקש מהם כי יקימו גוף מיוחד בפיקוח הארגון, למלחמה בטרור מחשבים ואינטרנט, אך נדחה.

הבנק סירב, כפי הנראה מסיבות תקציביות. אך השב"כ לא הרפה ופנה בעניין לראשי הבנקים בישראל, והודיע להם כי בדעתו להקים גוף מיוחד בשב"כ, בראשות קצין בכיר, למלחמה בטרור המחשבים. גם היוזמה הזו כשלה והבנקים סירבו לשתף פעולה בשל החשש שהלקוחות יסתייגו מחשיפת חשבנותיהם בפני השב"כ.

היוזמה של השב"כ התעוררה לאחר שלפני כשנתיים היה ניסיון השתלטות על אתר האינטרנט של בנק ישראל שהצליח כל כך עד שבנק ישראל נאלץ לבקש סיוע מאתר המחשבים הממשלתי ומהשב"כ.

האירוע הדליק אורות אדומים בקרב גורמי האבטחה של מערכות המחשוב הממשלתיות ובעקבותיו נערך לאחרונה תרגיל רחב היקף בתחום האבטחה במערכות הממוחשבות של מוסדות הממשלה, בנק ישראל והשרות הציבורי. התוצאות הדאיגו את אנשי האבטחה אף יותר.

החשש מפני הפלת מערכת מחשוב של הבנקים המסחריים והשתלטות עליה עשויה לגרום נזק כלכלי אדיר עד כדי שיתוק המערכת הכלכלית. אך הבנקים מנסים לפתור את הבעיה בכוחות עצמם, בשיתוף בנק ישראל ומנסים להתרחק מהיוזמות שמנסה לכפות עליהם השב"כ בעניין.


תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד