י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
רומז להסתה?

הח"כ מ'ימינה' על מכתב הרבנים: "די במבולבל אחד"

לאחר שראש השב"כ הזהיר מפני הסתה, התגלו טענות כלפי מכתב רבני הציונות הדתית, בו הם קראו לפעילי ימין לעשות הכל כדי למנוע את הקמת ממשלת השינוי | הבוקר, חבר הכנסת מתן כהנא רומז כי המכתב מסית: "כשאתה מחבר משפטים כמו 'ממשלת שמד' ו'לעשות הכל'"

הח"כ מ'ימינה' על מכתב הרבנים: "די במבולבל אחד"
מתן כהנא צילום: מתוך פייסבוק

ברשתות החברתיות עלו טענות כלפי מכתב רבני הציונות הדתית כביכול הוא קורא 'לעשות הכל' ולפגוע בראשי מחנה השינוי, הבוקר (שני) חבר הכנסת מתן כהנא מ'ימינה', רומז כי המכתב אמנם יכול להתפרש כהסתה, זאת למרות שהרבנים הבהירו בפירוש את דעתם.

"כשאתה מחבר משפטים כמו 'ממשלת שמד' ו'לעשות הכול', בקצה יכול להיות מבולבל אחד שיעשה מעשה אחר", אמר כהנא בראיון ל'כאן ב' והמשיך, "שמח שהרב דרוקמן הבהיר בקולו כמה הוא מתנגד לאלימות".

בנוסף התייחס להשבעת ממשלת השינוי: "מקווה מאוד שיריב לוין יתנהג בממלכתיות. נתניהו צריך להבין - זה בסדר, יש דבר כזה במדינה דמוקרטית שנקרא חילופי שלטון, זאת לא טרגדיה. כולנו יודעים שהליכוד מנסה למשוך את זה רק כדי שיהיו עוד מהומות, עוד רעש ועוד שנאה".

כזכור, שלשום ראש השב"כ נדב ארגמן הוציא הודעה חריגה, טען כי קיים חשש שהשיח ברשתות עלול להביא לפגיעה בנפש נגד גורמים פוליטיים, ובתגובה לכך, ברשתות החברתיות הפנו למכתב הרבנים.

סערת מכתב רבני הציונות הדתית, שהתפרסם בסוף השבוע האחרון, באה בעקבות משפט, שהיה מודגש, ובו נכתב: "חייבים להשתדל לעשות הכל שהממשלה הזו לא תקום".

לאחר מכן, הרב חיים דרוקמן, זקן רבני הציונות הדתית ומי שהוביל את פרסום המכתב, הבהיר את דבריו ודחה את הטענות: "בדמוקרטיה אפשר להביע דברים במכתב, כשם שאפשר להפגין חודשים ליד בית רה"מ. אין כאן שום הסתה ולא יעלה על הדעת שמדובר באיזושהי אלימות".

"בדרך דמוקרטית ניתן לעשות כל מה שאפשר כדי למנוע את הקמת הממשלה הזו", הוסיף זקן רבני הציונות הדתית, שאף השתתף במחאה מול ביתו של חה"כ ניר אורבך.

מתן כהנא הסתה לרצח הרב חיים דרוקמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד