י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
לומדים מלקחי העבר

הסעיף בהסכם הקואליציוני שיבטיח מימוש הרוטציה בין בנט ללפיד

קואליציית מחנה השינוי נערכת לקראת השבעתה כבר בימים הקרובים, ובמטרה למנוע הישנות פירוק השותפות כפי שהיה בממשלת גנץ-נתניהו, מגבים ראשי המחנה יאיר לפיד ונפתלי בנט את ההסכמים הקואליציונים בסעיף שיבטיח העברה בטוחה של השלטון ומימוש הרוטציה ביניהם

הסעיף בהסכם הקואליציוני שיבטיח מימוש הרוטציה בין בנט ללפיד
נפתלי בנט ויאיר לפיד כשרים בממשלה צילום: יוסי זליגר, פלאש 90

כדי למנוע משבר קואליציוני על ידי אי העברת התקציב, נפתלי בנט ויאיר לפיד סיכמו על הכנסת סעיף שיבטיח את העברת הרוטציה בעוד שנתיים, גם במקרה ולא יעבור תקציב מדינה.

החשש נובע למעשה מהמשבר האחרון אז ראש הממשלה גילה פרצה בהסכם ובחר לא להעביר את תקציב המדינה ובכך נשאר ראש הממשלה וגרר את המדינה לבחירות חמישיות.

בנט ולפיד סיכמו כי במקרה ובנט לא יעביר תקציב מדינה בעוד שלושה חודשים ובעוד שנה, הרוטציה תמומש מייד ותעבור עוד בטרם המועד המוסכם ליאיר לפיד.

במקרה וגם לפיד לא יצליח להעביר תקציב מדינה, הכנסת תתפזר במיידית וישראל תצעד לבחירות חמישיות, הצדדים מקווים כי לא יצטרכו להגיע למימוש הסעיף המדובר.

העברת התקציב הוא האתגר המרכזי, מכיוון שלמדינה לא אושר תקציב זה כשנתיים, בין הימינה ליש עתיד סוכם כי תקציב המדינה יאושר בהליך בזק של שלושה חודשים מיד עם השבעת הממשלה.

בממשלת 61 נדרשת תמיכה של כל אחד מחברי הכנסת בתקציב. חברי הכנסת מהספסלים האחוריים מנצלים את מעמדם שהקואליציה כולה נשענת עליהם ויוצאים עם דרישות שונות ומאיימים במשברים שעלולים לפרק את השותפות.

נפתלי בנט יאיר לפיד רוטציה בראשות הממשלה הסכם קואליציוני תקציב המדינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד