י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
הכל משמים

נשאר בחג השבועות בכלא וניצל מעלילה

אב חרדי שהעלילו עליו כי הוא מכה את ילדיו נשלח לשנה וחצי מאסר בכלא | בחג השבועות היה אמור להשתחרר ליום אחד אך הוא וויתר על החופשה, עד הסוף מפתיע בהשגחה עליונה | 'בחדרי חרדים' עם הסיפור המלא של המשפיע הנודע רבי מיילך בידרמן

נשאר בחג השבועות בכלא וניצל מעלילה
אסיר בכלא. אילוסטרציה צילום: נתי שוחט, פלאש 90

בשיעורו השבועי במרכז 'אש קודש' סיפר אמש (ראשון) המשפיע הנודע הרה"צ רבי אלימלך בידרמן מעשה מופלא על אדם חרדי שהעלילו עליו כי הוא מכה את ילדיו ובגלל זה מרצה עונש מאסר בכלא ועל שחרורו באופן בלתי צפוי.

ל'בחדרי חרדים' הגיע הסיפור המלא.

וכך פתח רבי מיילך: סיפר לי הגאון רבי רפאל רובין רב קהילה חשובה בעיר נתניה על יהודי מבני קהילתו שאחד מבני ביתו נטפל אליו עד כדי מסירה למשטרה שהוא מכה את ילדיו, המשטרה עצרה אותו ונגזר עליו שנה וחצי מאסר.

בבית הכלא שאלו אותו האסירים 'על מה אתה יושב?' והוא השיב 'אני לא עשיתי שום דבר, זו עלילה', האסירים מצידם ענו לו 'כאן כולנו יושבים על שום דבר'. 

ממשיך רבי מיילך ומספר: בכל מקרה, אותו אסיר שהוא איש צדיק החליט לנצל את הזמן בתוככי הכלא להרבות תורה למסור שיחות חיזוק, וללמוד עם האסירים כסדר. לפני חג השבועות הודיעו לו שאחרי חצי שנה שריצה את עונשו אפשר לקבל חופש ליום אחד והוא יכול לנצל את חג השבועות לצאת לביתו. 

הוא שמח על הבשורה הטובה לשהות עם הילדים במשך החג. אך האסירים ששמעו כי הוא יוצא אמרו לו: חצי שנה אתה מדבר איתנו על תורה ובדיוק בחג השבועות חג מתן תורה אתה יוצא ועוזב אותנו. הוא להגנתו הסביר וטען כי חצי שנה לא ראה את הילדים שלו, אבל הם הפצירו שיישאר.

"למעשה" מספר רבי מיילך הוא ראה שהם כל כך מבקשים שהוא יישאר הוא הודיע להם בערב החג שהוא נשאר איתם בחג. 

בערב חג השבועות אמא שלו כבר הגיעה לשערי הכלא לקבל את פניו ואמרו לה שהוא לא נמצא ברשימה של המשוחררים, היא כמובן לא יכלה לדבר איתו עד שהודיעו לה שהוא הוציא את עצמו מהרשימה והוא לא יוצא.

כאן הסיפור מסתיים: למחרת החג הגיע שוטר וצעק עליו: אתה לא מתבייש רק יום אחד יצאת לחופש מבלי שישמרו עליך וכבר אתה מכה את הילדים שלך שוב?.

הוא להגנתו טען אני לא מבין מה אתה רוצה? אני לא יצאתי, כולם יודעים כאן שלא יצאתי, מה שהתברר לבסוף הוא שאותו מלשין הכה בילדים ועשה בהם סימנים והלך להתלונן במשטרה על האסיר מייד אחרי החג, שם טען שרק יום אחד הוא יצא כבר הכה אותם. רק דבר אחד מוסס את העלילה, המלשין לא ידע שאותו יהודי לא השתחרר. 

המלשין היה בטוח שהנה כעת, אחרי שדיווח כי האסיר הוסיף חטא על פשע והכה את הילדים ביום היחיד בו שהה בבית שודאי יחמירו הרשויות עם עונשו ויוסיפו לו עוד על השנה וחצי שכבר קיבל, אך מה שהתברר בסוף הוא דווקא להיפך, ומה שפעל כנגד המלשין הביא לשחררו של האסיר לגמרי מהכלא כי ראו שהכל היה עלילה.

את דבריו סיים המשפיע: צריך לדעת, זה לא דברים שלוקחים לבד הכל מאת בורא עולם.

רבי אלימלך בידרמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד