י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
קוצץ פסולת

עומדים לרכוש טוחן אשפה? את המדריך הזה כדאי לכם לקרוא

אם גם אתם, כמו רבים אחרים, לא באמת מבינים את כל אלו אשר טורחים להתקין טוחן אשפה במטבח שלהם, הגעתם למקום הנכון. בשורות הקרובות תקבלו מדריך מפורט שבסיומו תבינו מהו טוחן אשפה ומדוע הוא כל כך חשוב ואף תלמדו איך לבחור טוחן אשפה לכיור המטבח שלכם מבין הסוגים השונים הקיימים

עומדים לרכוש טוחן אשפה? את המדריך הזה כדאי לכם לקרוא
מטבח צילום: פיקסביי

מה זה בדיוק טוחן ואשפה ומדוע חשוב להתקינו במטבח?

טוחן אשפה הוא למעשה מכשיר שקוצץ וחותך את הפסולת האורגנית שעוברת דרכו ומפנה אותה דרך צינור הביוב. המשמעות היא שלאחר ארוחה או בעת הכנת מנות המזון, אין שום צורך להשליך פסולת לפח, אלא רק להעבירה דרך הטוחן בלחיצת כפתור ותו לא. אין מדובר פה אך ורק בנוחות שתמנע מכם לרדת עד לפח הזבל השכונתי, אלא גם באלמנט שנועד לשמור על הסביבה הביתית שלכם נקייה ובריאה. ברגע שהפסולת מועברת היישר לביוב, היא אינה נשארת בפח הזבל לאורך שעות ואף ימים ובכך מונעים ריחות לא נעימים ושגשוג חיידקים. גם פחות סתימות נגרמות (דבר נפוץ כאשר זורקים שאריות אוכל לכיור) ואין צורך להזמין שירותי אינסטלטור, כך שההשקעה הכספית של רכישת טוחן אשפה למטבח למעשה מחזירה את עצמה ושווה כל שקל.

אילו סוגי טוחני אשפה קיימים?

קיימים מספר סוגים של טוחני אשפה שניתן לבחור מהם:

  • טוחנים עם מנוע פחמי (מנוע מברשות) - טוחנים אלו נחשבים לזולים יותר ולמעשה אינם כוללים חיישנים או מעגלים אלקטרוניים כלשהם במנוע. היתרון המשמעותי ביותר שלהם הוא יכולתם להגיע למקסימום כוח תוך זמן קצר, כך שהם אינם נתקעים בתחילת הפעולה שלהם גם כאשר נדחס לתוכם מזון רב.
  • טוחנים ללא פחמים (brushless) - החיסרון של הטוחנים הפחמיים הוא בלאי מואץ של המנוע, מה שהביא לפיתוחם של טוחנים ללא פחמים. אומנם כוח הפתיחה ההתחלתי של טוחנים עם מנועים שכאלה הינו חלש יותר מהמקבילים הפחמיים שלהם, אך הם בעלי אורך חיים הרבה יותר ממושך. בהתאם לזאת הם גם שווים את המחיר היקר שלהם.

כיצד תדעו באיזה טוחן אשפה לבחור?

ישנם מספר פרמטרים שחשוב לבדוק לגביהם כאשר באים לבחור בטוחן אשפה כזה או אחר:

  • כוח ונפח - עבור משפחה ממוצעת די בטוחן אשפה עם 0.5 כ"ס ונפח טחינה של ליטר. ככל שמדובר במשפחה גדולה יותר, כך יש לבחור בטוחן חזק וגדול יותר, אך יש לקחת בחשבון כי בהתאם לכך יש להשאיר יותר מקום מתחת לכיור.
  • הפעלה וכיבוי - טוחן אשפה יכול להיות מופעל באופן אוטומטי (כאשר עובר דרכו מזון) או באמצעות לחצן שממוקם בדר"כ מתחת לכיור (חשמלי או פניאומטי שפועל על ידי אוויר). הבחירה צריכה להיות תלויה בנוחות שלכם.
  • רעש - השוו בין הדציבלים של הטוחנים שמעניינים אתכם וכוונו למכשירים כמה שיותר שקטים (30 דציבלים ומטה). יש לציין כי מידת הרעש היא פונקציה של גודל המנוע כך שלא ניתן להגיע למנועים מאוד שקטים, ככל שמדובר ב- 0.75 כ"ס ומעלה.
  • בטיחות - ישנם מספר אמצעים שהופכים את השימוש בטוחן אשפה לבטיחותי, וודאו שלפחות אחד מהם מיושם בטוחן שלכם: מכסה שמנטרל את פעולת הטוחן, דיסקיות טחינה נמוכות, אפשרות הפעלה באמצעות אפליקציה ועוד.
  • אחריות - טוחני אשפה מומלצים מגיעים עם אחריות של שנתיים לפחות.

מחירים של טוחני אשפה

כמה עולה טוחן אשפה בישראל? להלן טווחי מחירים ממוצעים:

  • טוחנים קטנים (עד חצי כ"ס) - החל מ- 500 שקלים ועד ל- 1,500 שקלים.
  • טוחנים בינוניים (עד 1 כ"ס) - החל מ-1,500 שקלים ועד ל- 2,500 שקלים.
  • טוחנים גדולים, איכותיים ועוצמתיים - יכולים להגיע גם ל- 3,500 שקלים, כתלות בהספק ומנגנוני הבטיחות.

למחירים אלו יש להוסיף גם את עלויות ההתקנה, כאשר בחלק מהמקרים ניתן לבצע את ההתקנה באופן עצמאי, ללא בעיות מיוחדות.

פינוי אשפה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד