י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

פרגולות רעפים או פרגולות אלומיניום?

מאז שיצא לאור חוק הפרגולות, קל מתמיד לתכנן ולהתקין פרגולה בחצר, בגג או במרפסת, במינימום הבירוקרטיה והקשיים. זוהי ההזדמנות שלכם להשיג שטח בו תוכלו לשבת בהנאה גם כאשר השמש קופחת או הגשם יורד ולהעלות את ערך הנכס. כמובן שקודם כל תצטרכו להחליט איזו פרגולה להתקין, כאשר ההתלבטות הגדולה ביותר היא בין פרגולות רעפים לבין כאלו שעשויות מאלומיניום. מהי פרגולת רעפים, מה ההבדל בינה לבין פרגולת אלומיניום ואיזו פרגולה עדיפה? להלן התשובות

פרגולות רעפים או פרגולות אלומיניום?
פרגולה צילום: פיקסביי

פרגולות רעפים - למה הכוונה?

פרגולות רעפים הן למעשה פרגולות העשויות מעץ מלא (אורן, אלון, איפאה, דובדבן וכו') כשמעליהן מיושם גג רעפים שמעניק להן מראה כפרי, חמים, קלאסי. הרעפים עצמם מורכבים על שיפוע שאותו יוצרים על גבי שלד הפרגולה והם מהווים את הגג שלה. ניתן למצוא מספר סוגים של רעפים שמתאימים לפרגולות שכאלו - רעפי החרס הקלאסיים, רעפי מתכת ורעפי שינגלס אמריקאים. ניתן לציין מספר יתרונות של פרגולה עם רעפים:

  • יכולות בידוד חום גבוהות - כך שניתן לשהות מתחת לפרגולה בתנאים הרבה יותר נעימים.
  • קירוי מפני גשם - גגות רעפים לפרגולות מעניקים למשתמש מחסה מלא לא רק מקרני השמש אלא גם מהגשם. הרעפים אוטמים לחלוטין את המשטח שתחתם וכמו כן ניתן להטמיע בתוכם מרזב להובלת המים אל פתח הניקוז.
  • עמידות - פרגולות רעפים יכולות לשרת את בעליהן עשרות שנים ללא צורך בתחזוקה כלשהי.
  • עיצוב - המראה הנוצר בשימוש ברעפים הינו שובה לב, כאשר ניתן להתקין רעפים בכל צבע וסגנון עיצובי שרוצים. עוד פרטים כאן.

פרגולות אלומיניום - קונספט הבנייה הקלה

לצד השימוש בעץ ורעפים התפתחה לה מגמה של שימוש בחומרי בנייה קלים יותר דוגמת האלומיניום. האלומיניום הינה מתכת קלת משקל אך יחד עם זאת חזקה מאוד והיתרונות שלה מתבטאים גם בעמידות רבה כנגד שינויי טמפרטורה, לחות ורטיבות. ואכן, פרגולות אלומיניום אינן מחלידות או משנות את צבען לאורך השנים ולמעשה אינן זקוקות לתחזוקה כלשהי. מבחינת המראה, פרגולות אלומיניום מאפשרות להשיג מראה מודרני שמשתלב עם שאר הבית, אך ניתן להשיגן גם בפרופילים דמויי עץ, אם זהו המראה שאתם מעדיפים. החיסרון של פרגולות מאלומיניום הוא מחירן הגבוה, במיוחד כאשר מעוניינים להטמיע בהן פתרונות הצללה שיספקו בחירה בין קירוי מלא או חלקי, בין היתר תוך שימוש ברפפות נעות וכיסויים נגללים על גבי מסילות.

אז מה עדיף? פרגולת רעפים או פרגולת אלומיניום?

אם אתם מעוניינים בפרגולה שתשתלב באופן מושלם עם הנוף הטבעי בגינה או בגג שלכם, פרגולת עץ עם רעפים היא הדבר הנכון בשבילכם. קורות העץ והרעפים ישתלבו בהרמוניה עם שאר הצמחייה בשטח, מה גם שמבחינת אפשרויות ההצללה תקבלו הרבה יותר ותוכלו לנצל את השטח בצורה אידיאלית לאורך כל ימות השנה. פרגולות אלומיניום מתאימות בעיקר למרפסות חוץ בבנייני מגורים בשל היותן קלות משקל (לא כל מרפסת יכולה לעמוד במשקל הרב של פרגולת עץ) ומאופיינות בקווים מינימליסטיים שמתאימים לבנייה המודרנית של ימינו.

 

פרגולה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד