י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

הברית נדחתה: הרופא אישר מסין הרחוקה • מרגש

משפחת ט. מחיפה, התבשרה לפני מספר שבועות על לידת בנה למזל טוב • אלא שעד מהרה התברר כי התינוק סובל בשינוי במבנה רקמות העורלה מה שאמור לדחות את הברית • הרופא שהיה אמור לתת חוות דעת שוהה בסין, ונראה היה כי הברית תידחה בחודש ימים • איך זה הסתיים?

הברית נדחתה: הרופא אישר מסין הרחוקה • מרגש

לפני כשבועיים נולד בן למשפחת ט. מחיפה.

השמחה הייתה גדולה עד שהתינוק אובחן כסובל מבעיה היסטולוגית נדירה - שינוי במבנה רקמות הערלה, ונאסר עליהם לקיים ברית מילה בזמנה, עד לבירור המצב.

הבעיה היתה כי לרגל החגים, הרופא המומחה לסוג בעיות אלו שבאותו מרכז רפואי, אינו נמצא בישראל ורק בעוד כחודש יוכלו לקבל את חוות דעתו לגבי הברית. ההורים שמאוד רצו לקיים את המצוה בזמנה, פנו לגורמים רבים, רופאים ועסקני רפואה מפורסמים, אך לא הצליחו לקבל חוו"ד מומחה. לחילופין השיגו אישור הלכתי לדחות את הברית עד לבירור הענין.

במסגרת חיפושם באינטרנט לאיתור מומחה, התוועדו לאתר מיוחד "לקראת ברית מילה" עם המוהל הרב שלמה פרקש, העוסק, בין השאר, במציאת פתרון לבעיות שונות בתחום ההלכה והרפואה בברית מילה, ופנו אליו בבקשת עזרה. עם הפניה אל הרב פרקש דרך האתר, נרתם הרב לענין בנסיון למצוא פתרון לביצוע ברית בזמנה, למרות קוצר הזמן - יום לפני הברית.

הרב פרקש מספר: "קבלתי את הפניה יום לפני הברית, ואחרי בירורים ראשוניים, בדיקת התינוק ושיחה עם הרופא המטפל, נסיתי לגייס לענין מספר רופאים שטענו כי לא בוער וניתן לדחות את הענין לשבועיים. הבנתי כי צריך לגייס רופא שמלבד היותו מומחה לענין יש לו גם רגש חם לצורך הדתי של ברית בזמנה. ידעתי כי המתאים לכך הוא ידידי הד"ר נועם קלדרון, מנהל המחלקה לכירורגיה פלסטית ושיחזורית, אך זה האחרון שוהה עתה בשליחות רפואית בסין הרחוקה. המקום בו הוא שוהה מנותק ואין אפשרות לתקשר עמו לא בסוללרי ולא ברשת המחשבים....".

הרב פרקש לא הרים ידים. לאחר מאמצים רבים הצליח לגייס טכנולוגית תקשורת מתקדמת המאפשרת להעביר אימג'ינג רפואי באמצעות לווין (בשימוש בבתי חולים שדה), בעזרתה העביר לד"ר קלדרון את התמונות.

פעילות נמרצת והרבה מסירות ורצון טוב פעלו את שלהם, והתאם להנחיותיו של ד"ר קלדרון, הוכנס הילד בבריתו של אברהם אבינו 'בעיתו ובזמנו'.

מזל טוב.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד